Dit digitale platform biedt Michelins ‘partnerdealers’ de mogelijkheid te beschikken over officiële digitale informatie van Michelin waarmee ze automatisch hun eigen websites kunnen updaten. Er is veel content beschikbaar: tweeduizend foto’s, video’s, productfolders, banners, grafieken enzovoorts. De distributeurs die zich voor de service hebben aangemeld, krijgen continu toegang tot alle digitale content en de automatische updates die de Michelin Groep beschikbaar stelt over zijn banden voor personen- en bestelwagens. In eerste instantie geldt dit nog alleen voor het merk Michelin, maar binnenkort ook voor de merken Kleber, BFGoodrich, Kormoran en Tigar (andere merken van de Michelin Groep).
Consistentie en actuele informatie verspreiden, is zowel voor Michelin als zijn dealers van strategisch belang, zegt de fabrikant. Bij de aanschaf van banden zoekt 65 procent van de kopers van tevoren informatie via internet. In negentig procent van de gevallen bezoeken die klanten eerder de websites van de dealers dan van de bandenproducent. ‘Het is zowel voor de dealers als voor Michelin van strategisch belang dat klanten beschikken over consistente en actuele informatie’, zo meldt Michelin.
"Michelin Groep voert op dit moment een grensoverschrijdende digitale strategie om Europese dealers een service te bieden waarmee we ons leiderschap kunnen behouden en de eindconsument betrouwbare informatie kunnen bieden," aldus Jérôme Charachon, directeur marketing van Michelin.
Bandenfabrikant Michelin is aanwezig in 170 landen, biedt wereldwijd werk aan  ruim 112 duizend mensen en beschikt over 68 fabrieken in zeventien verschillende landen. Voorts heeft de Groep verspreid over Europa, Noord-Amerika en Azië een eigen technologiecentrum voor Research& Development. (www.michelin.com)