Opel voetbalt mee op internationaal niveau

Opel is ook in het net begonnen voetbalseizoen weer op grote schaal aanwezig op de Europese velden. In ons land is het merk sinds 2013 te vinden op de shirts van Feijenoord. Opel is tot zeker medio 2017 hoofd- en shirtsponsor.

Opel Nederland sponsort ook de jeugdopleiding van de Rotterdamse ploeg. In het midden van de jaren tachtig sierde het Opel-logo ook al de shirts van de Feijenoord-spelers. In Duitsland zelf is Opel sponsor van drie teams in de Bundesliga, Borussia Dortmund, Bayer 04 Leverkusen en Mainz 05. Daarnaast steunt de autofabrikant ook de tweedeklasser SC Freiburg. ‘’Met onze voetbalsponsoring en de daardoor hoge positieve zichtbaarheid van het merk Opel bereiken we een doelgroep die uitermate in auto’s geïnteresseerd is. Zo kunnen we in een dialoog met de fans komen om hen voor onze innovatieve modellen enthousiast te maken,” verwoordt hoofd marketing Tina Müller de investeringen. Dit seizoen zal Opel in dat kader in de stadions vooral de nieuwe Astra, die volgende maand op de autoshow van Frankfurt zijn wereldpremière beleeft, in de schijnwerpers zetten. Overigens is Volkswagen de onbetwiste nummer één op sponsorgebied met maar liefst zestien clubs uit het Duitse voetbal die het merk op één of ander manier ondersteunt.

Ook in Groot-Brittannië is Opel (Vauxhall) een bekende partner in de autowereld, hier onder haar Britse merknaam. Vauxhall is in de eerste plaats hoofdsponsor van de vier nationale teams die het VK kent, die van Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Bovendien is het de officiële voetbalpartner van FC Liverpool.   

Opel voetbalt mee op internationaal niveau - Automobielmanagement.nl

Opel voetbalt mee op internationaal niveau

Opel is ook in het net begonnen voetbalseizoen weer op grote schaal aanwezig op de Europese velden. In ons land is het merk sinds 2013 te vinden op de shirts van Feijenoord. Opel is tot zeker medio 2017 hoofd- en shirtsponsor.

Opel Nederland sponsort ook de jeugdopleiding van de Rotterdamse ploeg. In het midden van de jaren tachtig sierde het Opel-logo ook al de shirts van de Feijenoord-spelers. In Duitsland zelf is Opel sponsor van drie teams in de Bundesliga, Borussia Dortmund, Bayer 04 Leverkusen en Mainz 05. Daarnaast steunt de autofabrikant ook de tweedeklasser SC Freiburg. ‘’Met onze voetbalsponsoring en de daardoor hoge positieve zichtbaarheid van het merk Opel bereiken we een doelgroep die uitermate in auto’s geïnteresseerd is. Zo kunnen we in een dialoog met de fans komen om hen voor onze innovatieve modellen enthousiast te maken,” verwoordt hoofd marketing Tina Müller de investeringen. Dit seizoen zal Opel in dat kader in de stadions vooral de nieuwe Astra, die volgende maand op de autoshow van Frankfurt zijn wereldpremière beleeft, in de schijnwerpers zetten. Overigens is Volkswagen de onbetwiste nummer één op sponsorgebied met maar liefst zestien clubs uit het Duitse voetbal die het merk op één of ander manier ondersteunt.

Ook in Groot-Brittannië is Opel (Vauxhall) een bekende partner in de autowereld, hier onder haar Britse merknaam. Vauxhall is in de eerste plaats hoofdsponsor van de vier nationale teams die het VK kent, die van Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Bovendien is het de officiële voetbalpartner van FC Liverpool.