Pak de Polo wint ook reclame-Oscar in Cannes

De in Nederland al vaak bekroonde Volkswagen-campagne ‘Pak de Polo’ heeft nu ook een internationale reclame-Oscar gewonnen.

Tijdens het reclamefestival in Cannes sleepte Volkswagen er woensdagavond een bronzen Leeuw mee in de wacht. De campagne, die won in de categorie Cyber, werd bedacht door Pon’s vaste internetreclamebureau Achtung!

Een andere opvallende autocampagne won de Grand Prix in de categorie Design: Toyota IQ Font van Happiness Brussel. De Belgische campagne voor Toyota is een van de meest besproken reclame-uitingen van afgelopen jaar. De boodschap van het iQ-lettertype is: de nieuwe Toyota iQ is een heel kleine auto en zo goed bestuurbaar dat er zelfs een lettertype mee te maken is. Dat font, zeg maar een alfabet met door een Toyota ‘getekende’ letters is gratis te downloaden via de Toyota-site. Bijgaand filmpje over de ‘making of’ maakt alles duidelijk.

In de categorie Cyber-jury ging de Grand Prix naar DDB Stockholm voor een campagne voor Volkswagens’ Bluemotion Technology, genaamd The Fun Theory. Een van de films gaat over een nieuw idee van Volkswagen om snelheidsboetes anders te organiseren. Overtreders moeten betalen maar dat geld gaat in een pot. Automobilisten die zich aan de maximumsnelheid houden kunnen het bedrag uit die pot winnen. Een soort bekeuringloterij dus. Volkswagen denkt dat je het gedrag van mensen het beste kan veranderen door plezier.

bron: Adformatie en Cannes Lions: www.canneslions.com/work

zie ook: www.pakdepolo.nl

Pak de Polo wint ook reclame-Oscar in Cannes - Automobielmanagement.nl

Pak de Polo wint ook reclame-Oscar in Cannes

De in Nederland al vaak bekroonde Volkswagen-campagne ‘Pak de Polo’ heeft nu ook een internationale reclame-Oscar gewonnen.

Tijdens het reclamefestival in Cannes sleepte Volkswagen er woensdagavond een bronzen Leeuw mee in de wacht. De campagne, die won in de categorie Cyber, werd bedacht door Pon’s vaste internetreclamebureau Achtung!

Een andere opvallende autocampagne won de Grand Prix in de categorie Design: Toyota IQ Font van Happiness Brussel. De Belgische campagne voor Toyota is een van de meest besproken reclame-uitingen van afgelopen jaar. De boodschap van het iQ-lettertype is: de nieuwe Toyota iQ is een heel kleine auto en zo goed bestuurbaar dat er zelfs een lettertype mee te maken is. Dat font, zeg maar een alfabet met door een Toyota ‘getekende’ letters is gratis te downloaden via de Toyota-site. Bijgaand filmpje over de ‘making of’ maakt alles duidelijk.

In de categorie Cyber-jury ging de Grand Prix naar DDB Stockholm voor een campagne voor Volkswagens’ Bluemotion Technology, genaamd The Fun Theory. Een van de films gaat over een nieuw idee van Volkswagen om snelheidsboetes anders te organiseren. Overtreders moeten betalen maar dat geld gaat in een pot. Automobilisten die zich aan de maximumsnelheid houden kunnen het bedrag uit die pot winnen. Een soort bekeuringloterij dus. Volkswagen denkt dat je het gedrag van mensen het beste kan veranderen door plezier.

bron: Adformatie en Cannes Lions: www.canneslions.com/work

zie ook: www.pakdepolo.nl