Volkswagen Infotainment zoekt meer connectiviteit

Volkswagen Infotainment is de nieuwe divisie van de Volkswagen Groep die zich volledig richt op connectiviteit. Hierbij gaat het om het inspelen op online-wensen van consumenten en de verdere ontwikkeling van auto’s die met de infrastructuur én onderling communiceren.

Volkswagen Infotainment GmbH is ontstaan door de overname van het Europese research en development center van Blackberry in Bochum (D).

Auto’s communiceren al met smartphones, tablets, MP3-spelers en de autosleutel. Op korte termijn worden auto’s ook verbonden met bijvoorbeeld het huis en kantoor van de bestuurder. Ook worden auto’s ‘gelinkt’ met de infrastructuur: car-to-X communicatie. Door de koppeling met verkeerslichten wordt de bestuurder geïnformeerd over de snelheid die hij/zij dient aan te houden om bij het volgende licht ‘groen’ te krijgen. De volgende stap is car-tot-car communicatie: de ene auto kan de andere waarschuwen voor bijvoorbeeld gevaar of files.

Volkswagen stapt niet geheel blanco in deze tak van sport, het concern biedt op dit moment al diverse online diensten onder de noemer Car-Net. Op de Polo en de dit najaar te introduceren nieuwe Passat is MirrorLink leverbaar; via apps zijn Android smartphones dan bedienbaar via het infotainmentsysteem van de auto.

Volkswagen Infotainment zoekt meer connectiviteit - Automobielmanagement.nl

Volkswagen Infotainment zoekt meer connectiviteit

Volkswagen Infotainment is de nieuwe divisie van de Volkswagen Groep die zich volledig richt op connectiviteit. Hierbij gaat het om het inspelen op online-wensen van consumenten en de verdere ontwikkeling van auto’s die met de infrastructuur én onderling communiceren.

Volkswagen Infotainment GmbH is ontstaan door de overname van het Europese research en development center van Blackberry in Bochum (D).

Auto’s communiceren al met smartphones, tablets, MP3-spelers en de autosleutel. Op korte termijn worden auto’s ook verbonden met bijvoorbeeld het huis en kantoor van de bestuurder. Ook worden auto’s ‘gelinkt’ met de infrastructuur: car-to-X communicatie. Door de koppeling met verkeerslichten wordt de bestuurder geïnformeerd over de snelheid die hij/zij dient aan te houden om bij het volgende licht ‘groen’ te krijgen. De volgende stap is car-tot-car communicatie: de ene auto kan de andere waarschuwen voor bijvoorbeeld gevaar of files.

Volkswagen stapt niet geheel blanco in deze tak van sport, het concern biedt op dit moment al diverse online diensten onder de noemer Car-Net. Op de Polo en de dit najaar te introduceren nieuwe Passat is MirrorLink leverbaar; via apps zijn Android smartphones dan bedienbaar via het infotainmentsysteem van de auto.