Bosch: kosten batterijen voor ev’s dalen tot kwart

Topman Volkmar Denner rekent in de komende met een duidelijke daling van de kosten van batterijen voor elektrische auto’s. Hij denkt dat de kosten in de periode tot 2025 tot een vierde deel kunnen worden verlaagd.

Dat zei Denner op een technisch congres van VDA, de koepelorganisatie van de Duitse automobielindustrie. Bovendien zal de actieradius van vol-elektrische auto’s op langere termijn toenemen tot driehonderdvijftig kilometer. "De doorbraak van de elektrische auto zal afhangen van de batterijtechniek." Volgens Denner zal over tien jaar tijd al vijftien procent van alle nieuwe auto’s geëlektrificeerd zijn en daarvan zijn er dan zo’n dertien miljoen puur elektrisch. Het overgrote deel zal hybride zijn. Het doel van de Duitse regering (één miljoen ev’s op de weg in 2020) is naar inschatting van president Matthias Wissmann van VDA) alleen haalbaar met stimulering van de staat. Hij wil speciale afschrijvingen voor elektrische vloten van bedrijven om zoveel mogelijk e-auto’s op de weg te krijgen. Denner wil dat elektrische aandrijvingen worden gezien als eco-innovaties. Die zouden de autofabrikanten dan kunnen verrekenen in de CO2-waarde van hun vlootgemiddelde. (bron: KFZ Betrieb)

Bosch: kosten batterijen voor ev’s dalen tot kwart - Automobielmanagement.nl

Bosch: kosten batterijen voor ev’s dalen tot kwart

Topman Volkmar Denner rekent in de komende met een duidelijke daling van de kosten van batterijen voor elektrische auto’s. Hij denkt dat de kosten in de periode tot 2025 tot een vierde deel kunnen worden verlaagd.

Dat zei Denner op een technisch congres van VDA, de koepelorganisatie van de Duitse automobielindustrie. Bovendien zal de actieradius van vol-elektrische auto’s op langere termijn toenemen tot driehonderdvijftig kilometer. "De doorbraak van de elektrische auto zal afhangen van de batterijtechniek." Volgens Denner zal over tien jaar tijd al vijftien procent van alle nieuwe auto’s geëlektrificeerd zijn en daarvan zijn er dan zo’n dertien miljoen puur elektrisch. Het overgrote deel zal hybride zijn. Het doel van de Duitse regering (één miljoen ev’s op de weg in 2020) is naar inschatting van president Matthias Wissmann van VDA) alleen haalbaar met stimulering van de staat. Hij wil speciale afschrijvingen voor elektrische vloten van bedrijven om zoveel mogelijk e-auto’s op de weg te krijgen. Denner wil dat elektrische aandrijvingen worden gezien als eco-innovaties. Die zouden de autofabrikanten dan kunnen verrekenen in de CO2-waarde van hun vlootgemiddelde. (bron: KFZ Betrieb)