New Isetta: autorevolutie van Nederlandse bodem?

Nederland heeft tot nog toe zeven miljard euro uitgegeven aan fiscale stimulering van schone(re) auto’s. Maar die auto’s komen allemaal uit het buitenland. De vraag is of Nederland zelf niet met iets kan komen, zoals de New Isetta.

Elk jaar worden P-Nuts Awards uitgereikt aan duurzame energie-initiatieven. Een bijzondere deelnemer is Ralph Panhuyzen met zijn iPhone On Wheels. Zijn auto, dat op dit moment alleen nog maar een ontwerp is, is energie-efficiënter (veel minder accu’s nodig), is ruimer en  leuker om in te rijden, duurzamer en bovendien ook nog veiliger dan vergelijkbaar compacte auto’s van nu. "Beschouw het maar als de automotive equivalent van Apple’s heruitvinding van de telefoon", zegt Panhuyzen over zijn uitvinding die de naam New Isetta draagt.
Ten grondslag van alle voordelen ligt de aerodynamische druppelvorm. Omdat die vorm steviger is, is de auto veiliger. Bovendien is er minder materiaal nodig en dat scheelt weer gewicht. Drie mensen kunnen plaatsnemen in de New Isetta en door de unieke zitopstelling zitten de passagiers veiliger bij een ongeval. De veiligheid is volgens Panhuyzen zelfs ‘class leading’. Aannames zijn bevestigd geworden door diverse automotive experts.
Het project New Isetta staat nu nog in de kinderschoenen. Er is veel financiering nodig, in de eerste plaats voor prototyping. Maar Panhuyzen signaleert een probleem: "De New Isetta kan alleen maar tot stand komen als de neuzen van relevante partijen dezelfde richting op staan, in de eerste plaats op gebied van funding.  (bron: ZERauto)

Lees meer over de New Isetta.  

New Isetta: autorevolutie van Nederlandse bodem? - Automobielmanagement.nl

New Isetta: autorevolutie van Nederlandse bodem?

Nederland heeft tot nog toe zeven miljard euro uitgegeven aan fiscale stimulering van schone(re) auto’s. Maar die auto’s komen allemaal uit het buitenland. De vraag is of Nederland zelf niet met iets kan komen, zoals de New Isetta.

Elk jaar worden P-Nuts Awards uitgereikt aan duurzame energie-initiatieven. Een bijzondere deelnemer is Ralph Panhuyzen met zijn iPhone On Wheels. Zijn auto, dat op dit moment alleen nog maar een ontwerp is, is energie-efficiënter (veel minder accu’s nodig), is ruimer en  leuker om in te rijden, duurzamer en bovendien ook nog veiliger dan vergelijkbaar compacte auto’s van nu. "Beschouw het maar als de automotive equivalent van Apple’s heruitvinding van de telefoon", zegt Panhuyzen over zijn uitvinding die de naam New Isetta draagt.
Ten grondslag van alle voordelen ligt de aerodynamische druppelvorm. Omdat die vorm steviger is, is de auto veiliger. Bovendien is er minder materiaal nodig en dat scheelt weer gewicht. Drie mensen kunnen plaatsnemen in de New Isetta en door de unieke zitopstelling zitten de passagiers veiliger bij een ongeval. De veiligheid is volgens Panhuyzen zelfs ‘class leading’. Aannames zijn bevestigd geworden door diverse automotive experts.
Het project New Isetta staat nu nog in de kinderschoenen. Er is veel financiering nodig, in de eerste plaats voor prototyping. Maar Panhuyzen signaleert een probleem: "De New Isetta kan alleen maar tot stand komen als de neuzen van relevante partijen dezelfde richting op staan, in de eerste plaats op gebied van funding.  (bron: ZERauto)

Lees meer over de New Isetta.