LG en Samsung kijken met argusogen naar Panasonic die dankzij Toyota en Tesla is uitgegroeid tot de grootste batterijleverancier in de autoindustrie.  LG Chem en Samsung SDI – zoals de batterijdivisies officieel heten – doken al in het huwelijksbootje met onder meer Renault en General Motors. Nu hebben de Zuid-Koreanen een belangrijke deal gesloten met Audi. Het Duitse merk heeft grootse plannen om flink door te stoten in het ev-segment en heeft met LG en Samsung twee partners gevonden die er alles aan doen om een goede indruk te maken.

Audi verlangt een elektrische actieradius die alle twijfels over elektrisch rijden wegneemt. En snel graag. Aan LG en Samsung de taak om binnen afzienbare tijd krachtige batterijcelmodules te leveren die Audi’s eerste volledig elektrische serieproductieauto – de Q6 e-tron – een rijbereik van meer dan vijfhonderd kilometer bezorgen.

Aston Martin

Andere fabrikanten kijken nauwlettend mee, zoals Audi die een reputatie hoog te houden heeft. Maar dat geldt ook voor sportwagenmerk Aston Martin. Ceo Andy Palmer maakte namelijk bekend dat binnen nu en twee jaar een volledig elektrische Aston Martin Rapide op de stoep moet staan, gevolgd door de eveneens elektrische DBX. En jawel, beide modellen krijgen batterijcelmodules van LG of Samsung.

(bron: ZERAuto)