Spyker gaat voor ‘handgeschakeld én verbrandingsmotor’

Spyker blijft tot in lengte van dagen auto’s leveren met een verbrandingsmotor en een handgeschakelde versnellingsbak. “Elektrische auto’s zijn niet erg aantrekkelijk om in te rijden,” zegt CEO Victor Muller in het Engelse medium Autocar.

Spyker kan huur opslagloods niet meer betalen

Spyker heeft momenteel 50 bestellingen binnen voor de Preliator, waarbij 43 klanten hebben gekozen voor een handmatige versnelling. "De handgeschakelde versnelling is ontzettend aan het terugkomen. Vooral in de VS, waar maar weinig mensen zo’n auto kunnen rijden, is het cooler om juist een ‘manual car’ te hebben. Je ziet maar weer eens dat het moeilijk is om te voorspellen waar de markt naar toe gaat."

Muller ziet ook niet zo veel in elektrisch rijden, althans niet voor sportwagens. "Als je de sensatie van een V8 of V12 er uit haalt, dan zal hij toch moeilijk te verkopen zijn." De Spyker-CEO denkt echter wel dat elektrisch relevant kan zijn voor SUV’s en denkt er ook over zelf zo’n model op de markt te brengen. "Als ik een SUV rijd, dan is het geen bezwaar als de motor geen geluid maakt. Daar is elektrische aandrijving wel verkoopbaar."

Spyker gaat voor ‘handgeschakeld én verbrandingsmotor’ - Automobielmanagement.nl

Spyker gaat voor ‘handgeschakeld én verbrandingsmotor’

Spyker blijft tot in lengte van dagen auto’s leveren met een verbrandingsmotor en een handgeschakelde versnellingsbak. “Elektrische auto’s zijn niet erg aantrekkelijk om in te rijden,” zegt CEO Victor Muller in het Engelse medium Autocar.

Spyker kan huur opslagloods niet meer betalen

Spyker heeft momenteel 50 bestellingen binnen voor de Preliator, waarbij 43 klanten hebben gekozen voor een handmatige versnelling. "De handgeschakelde versnelling is ontzettend aan het terugkomen. Vooral in de VS, waar maar weinig mensen zo’n auto kunnen rijden, is het cooler om juist een ‘manual car’ te hebben. Je ziet maar weer eens dat het moeilijk is om te voorspellen waar de markt naar toe gaat."

Muller ziet ook niet zo veel in elektrisch rijden, althans niet voor sportwagens. "Als je de sensatie van een V8 of V12 er uit haalt, dan zal hij toch moeilijk te verkopen zijn." De Spyker-CEO denkt echter wel dat elektrisch relevant kan zijn voor SUV’s en denkt er ook over zelf zo’n model op de markt te brengen. "Als ik een SUV rijd, dan is het geen bezwaar als de motor geen geluid maakt. Daar is elektrische aandrijving wel verkoopbaar."