GM trekt robot-handschoenen aan

Autobouwer General Motors heeft een heel nieuw werkgebied betreden: robotische handschoenen. Die blijven wel verbonden aan de productie van auto’s want GM wil ze gaan uitproberen in haar autofabrieken in de VS.

GM trekt robot-handschoenen aan

General Motors heeft de zogenaamde ‘robotic glove technology’ of RoboGlove negen jaar lang ontwikkeld in samenwerking met de Amerikaanse ruimtevaartdienst NASA. De met batterijen gevoerde handschoenen zijn uitgerust met allerlei sensoren en werken als spieren in de menselijke hand. De robot-handschoenen zijn eerst gebruikt in de ruimte, het International Space Station om precies te zijn, maar krijgen nu ook meer aardse toepassingen zoals in de gezondheidszorg, de chemische industrie en andere industrietakken zoals de autoproductie. "De RoboGlove vermindert de kracht die een werker moet uitoefenen als hij langere tijd een bepaald stuk gereedschap gebruikt of steeds dezelfde beweging moet maken," legt Kurt Wiese, vice-president Global Manufacturing Engineering bij GM, uit.

GM trekt robot-handschoenen aan - Automobielmanagement.nl

GM trekt robot-handschoenen aan

Autobouwer General Motors heeft een heel nieuw werkgebied betreden: robotische handschoenen. Die blijven wel verbonden aan de productie van auto’s want GM wil ze gaan uitproberen in haar autofabrieken in de VS.

GM trekt robot-handschoenen aan

General Motors heeft de zogenaamde ‘robotic glove technology’ of RoboGlove negen jaar lang ontwikkeld in samenwerking met de Amerikaanse ruimtevaartdienst NASA. De met batterijen gevoerde handschoenen zijn uitgerust met allerlei sensoren en werken als spieren in de menselijke hand. De robot-handschoenen zijn eerst gebruikt in de ruimte, het International Space Station om precies te zijn, maar krijgen nu ook meer aardse toepassingen zoals in de gezondheidszorg, de chemische industrie en andere industrietakken zoals de autoproductie. "De RoboGlove vermindert de kracht die een werker moet uitoefenen als hij langere tijd een bepaald stuk gereedschap gebruikt of steeds dezelfde beweging moet maken," legt Kurt Wiese, vice-president Global Manufacturing Engineering bij GM, uit.