Volkswagen sluit deal met Mobileye

Volkswagen gaat vanaf volgend jaar de op camera’s gebaseerde kaarten- en locatietechnologie van Mobileye toepassen in modellen die zijn afgestemd op autonoom rijden. VW en de Israëlische specialist hebben daartoe een samenwerkingsovereenkomst gesloten.

mobileye VW

‘’We zetten hiermee de volgende stap op weg naar autonoom rijden. In de toekomst zullen beide bedrijven gezamenlijk data verzamelen en die gebruiken voor een nieuwe generatie hoogst-intelligente kaarten,” aldus een verklaring van VW.

Het nieuwe systeem van Mobileye REMTM is gebaseerd op het zogenaamde crowdsourcing waarbij gegevens uit een grote hoeveelheid auto’s bij elkaar worden gebracht. Auto’s van Volkswagen zijn uitgerust met camera’s die via optical sensor systemen van Mobileye rijstrookmarkeringen en andere wegeninformatie vergaren en dat overdragen aan een ‘cloud’. De informatie wordt vervolgens gebruikt voor het voortdurend verbeteren van high-definition kaarten die op hun beurt weer toegepast worden voor autonoom rijden en het ontwikkelen van assistentiesystemen.

Beide bedrijven benadrukken daarbij dat de samenwerking ook open staat voor andere autofabrikanten.

Volkswagen sluit deal met Mobileye - Automobielmanagement.nl

Volkswagen sluit deal met Mobileye

Volkswagen gaat vanaf volgend jaar de op camera’s gebaseerde kaarten- en locatietechnologie van Mobileye toepassen in modellen die zijn afgestemd op autonoom rijden. VW en de Israëlische specialist hebben daartoe een samenwerkingsovereenkomst gesloten.

mobileye VW

‘’We zetten hiermee de volgende stap op weg naar autonoom rijden. In de toekomst zullen beide bedrijven gezamenlijk data verzamelen en die gebruiken voor een nieuwe generatie hoogst-intelligente kaarten,” aldus een verklaring van VW.

Het nieuwe systeem van Mobileye REMTM is gebaseerd op het zogenaamde crowdsourcing waarbij gegevens uit een grote hoeveelheid auto’s bij elkaar worden gebracht. Auto’s van Volkswagen zijn uitgerust met camera’s die via optical sensor systemen van Mobileye rijstrookmarkeringen en andere wegeninformatie vergaren en dat overdragen aan een ‘cloud’. De informatie wordt vervolgens gebruikt voor het voortdurend verbeteren van high-definition kaarten die op hun beurt weer toegepast worden voor autonoom rijden en het ontwikkelen van assistentiesystemen.

Beide bedrijven benadrukken daarbij dat de samenwerking ook open staat voor andere autofabrikanten.