Verantwoordelijkheid
"De verkoop van hightech-banden in een online webshop van een discounter tegen afbraakprijzen laat een gebrek aan verantwoordelijkheid zien", reageert de BRV. "Zeker omdat de bandenvakhandel pogingen doet om een kwalitatief hoogwaardig product te vermarkten. Het staat buiten kijf dat dit een nadelige invloed heeft op de marges."
Hankook en Goodyear
Lidl is enige tijd geleden gestart met de verkoop van winterbanden van de merken Hankook en Goodyear, en van complete band-wielcombinaties. Het bedrijf spreekt over 3.400 montagepartners. BRV zegt te betreuren dat het bedrijf hiermee "een uiterst contraproductieve actie is begonnen. Volgens BRV heeft dit dan ook zeker een beperkte kans.
Hankook en Goodyear zeggen zich te distantiëren omdat de banden niet via het officiële verkoopkanaal van deze bandenfabrikanten worden geleverd.
Bron: Autobandenportaal
Wanneer je op internet ziet hoeveel aanbieders van (winter)banden er zijn plus het aanbod via marktplaats, dan kan het aanbod van Lidl er ook wel bij. Dat de BRV en waarschijnlijk ook de Vaco dat minder leuk vinden is niet meer dan logisch. Van de andere kant wordt het gebruik van winterbanden geweldig ‘gepusht’en kunnen ketens zoals Lidl daartoe mogelijk bijdragen.