De onderneming zal zich richten op het leveren van automaterialen aan de vrije grossier, een markt die in Nederland naar schatting tweehonderd miljoen euro groot is. Hierbij zal gebruik worden gemaakt van de distributiecentra van PartsPoint (Ede) en AD Benelux (Oosterhout) en van de zeven onderdelendepots die PartsPoint verspreid over Nederland reeds heeft. Daarnaast zal een miljoeneninvestering worden gedaan in "significante" uitbreiding van de onderdelendepots, om de beschikbaarheid van onderdelen te vergroten. Doel is te komen tot een maximale beschikbaarheid op de dag voor de grossier. AD Benelux zal onder zijn eigen naam actief blijven in de markt.

In de Nederlandse aftermarket is een consolidatieslag gaande waardoor het aantal leveranciers voor de vrije grossier sterk is afgenomen. PartsPoint en AD Benelux willen hierop inspelen door samen van AD Benelux een bedrijf te maken dat "hét alternatief is voor de vrije grossier". Beide organisaties zeggen complementair te zijn op een groot aantal gebieden, zoals IT, logistiek, conceptmanagement en productmanagement. De bundeling van inkoopvolumes moet bovendien de vrije grossier "zeer competitieve condities" opleveren.