Als gevolg van nieuwe wegdektechnologie zou in ons land het percentage glasbreuk zijn gedaald tot het Europese gemiddelde. Vroeger was het aanzienlijk hoger.

d’Ieteren zegt via zijn dochterbedrijven ’s werelds grootste aanbieder te zijn van autoruiten voor vervanging en herstel. De neerwaartse trend in Nederland is aanleiding om (niet nader genoemde) maatregelen te nemen om de winst te verbeteren, zowel centraal als op operationeel vlak. Belron/AutoGlass lijdt ook al jaren verlies op zijn grootste markt, Groot-Brittannië, door de hevige concurrentie van andere aanbieders. Om de rentabiliteit te verhogen, gaan de meeste Britse servicepunten dicht en verlopen de autoglasactiviteiten voortaan alleen nog via bestelauto’s. Ook in China gaan de zaken niet als oorspronkelijk gehoopt. "De hoge businessstandaarden van Belron zijn niet verenigbaar met de uitoefening van een rendabele groothandelsactiviteit in deze regio." Daarom stopt Belron er met de groothandel, waardoor ook tientallen servicepunten zullen verdwijnen.

Door alle problemen moet D’Ieteren melden dat het bijna 140 miljoen euro kwijt is aan afboekingen en herstructureringskosten. De onderneming verwacht daarom dat de winst over 2014 zo’n tien procent lager uit zal komen dan vorig jaar. Voor volgend jaar is het bedrijf echter weer wat optimistischer gestemd. D’Ieteren is verder importeur van alle merken van de VW-groep in België en beschikt daar ook over een groot aantal dealerbedrijven. Het bedrijf claimt daarmee twaalf procent van de hele Belgische automarkt in handen te hebben.