Circa zeventig procent van het beschikbare vloeroppervlak is gereserveerd. In de Jaarbeurs Utrecht zijn de hallen 3 en 4 beschikbaar, die samen meer ruimte beschikbaar hebben dan bij de eerste uitvoering.
Het platform voor producenten, importeurs en leveranciers met landelijke dekking wordt van 13 tot en met 16 april gehouden. De doelgroep aan bezoekerszijde bestaat uit eindbeslissers en op de stands is ‘beleving’ een van de kernwoorden. Organisator Dirk Brink: "De animo is gelukkig groot. En als je bedenkt dat een aantal bedrijven de beslissing voor deelname nog even vooruit heeft geschoven, zal de lijst de komende periode alleen nog maar verder groeien." Brink verwacht meer deelnemende bedrijven in te schrijven dan tijdens de eerste editie (230 deelnemers).
Automotive Trade Show biedt een podium aan de segmenten carcleaning, equipment, onderdelen, accessoires, schadeherstel en autosport. Laatstgenoemde categorie was volgens de organisatie de vorige keer een succes en wordt met de tweede editie flink uitgebreid.