Doyen positioneert budgetlabel RedTop onder Requal

Onder de naam RedTop komt Doyen Auto met een budgetlabel voor onderdelen, nog onder het huismerk Requal.

Het nieuwe budgetmerk staat volgens Doyen Auto voor kwaliteit tegen een zeer scherpe prijs, "wat beantwoordt aan de veranderingen in de markt".

Het Red Top-programma omvat vier productlijnen (filters, remschijven, remblokken en remkits), met de focus op fastmovers. In totaal zijn er 352 referenties op voorraad. "Met de toevoeging van RedTop aan het servicepakket van Doyen bieden we de grossier en garage een extra wapen in de strijd om de gunst van de consument", aldus Kees Willemsen Sales Manager Doyen Auto Nederland. "De vier lijnen zijn de producten waar de meeste prijsdruk op rust." RedTop zou circa veertig procent goedkoper zijn dan de A-merken. Het andere huismerk – Requal – zit gemiddeld dertig procent onder de A-merken.

Verder herbergt Requal tien productlijnen en is de doelgroep auto’s van vier jaar en ouder. Ook is  Requal voorbehouden aan de API-grossier en wordt het met marketing ondersteund. De distributie van RedTop daarentegen kan via elke grossier verlopen en ontbeert een conceptmatige aanpak richting autobedrijf.

 

Doyen positioneert budgetlabel RedTop onder Requal - Automobielmanagement.nl

Doyen positioneert budgetlabel RedTop onder Requal

Onder de naam RedTop komt Doyen Auto met een budgetlabel voor onderdelen, nog onder het huismerk Requal.

Het nieuwe budgetmerk staat volgens Doyen Auto voor kwaliteit tegen een zeer scherpe prijs, "wat beantwoordt aan de veranderingen in de markt".

Het Red Top-programma omvat vier productlijnen (filters, remschijven, remblokken en remkits), met de focus op fastmovers. In totaal zijn er 352 referenties op voorraad. "Met de toevoeging van RedTop aan het servicepakket van Doyen bieden we de grossier en garage een extra wapen in de strijd om de gunst van de consument", aldus Kees Willemsen Sales Manager Doyen Auto Nederland. "De vier lijnen zijn de producten waar de meeste prijsdruk op rust." RedTop zou circa veertig procent goedkoper zijn dan de A-merken. Het andere huismerk – Requal – zit gemiddeld dertig procent onder de A-merken.

Verder herbergt Requal tien productlijnen en is de doelgroep auto’s van vier jaar en ouder. Ook is  Requal voorbehouden aan de API-grossier en wordt het met marketing ondersteund. De distributie van RedTop daarentegen kan via elke grossier verlopen en ontbeert een conceptmatige aanpak richting autobedrijf.