Daarmee is volgens Nissan een snelle levering van de juiste onderdelen gegarandeerd.

SupplyIT is door Direct Access opgezet in samenwerking met diverse importeurs, dealers en dealerverenigingen. De schadehersteller maakt gratis gebruik van SupplyIT. Het doel is het onderdelenbestelproces bij de Nissan-dealers door schadeherstelbedrijven te optimaliseren. Schadeherstellers kunnen bovendien gebruikmaken van technische ondersteuning door de Nissan-dealer.

Behalve een snelle en accurate levering van onderdelen biedt de online bestelportal ook de mogelijkheid om foto’s uit een schadedossier mee te sturen. Ook kunnen landelijke Service Level Agreements tussen schadeherstel(ketens) en Nissan ingeregeld worden en is er een uitgebreide managementrapportagetool. Deze administratieve dienstverlening betekent extra besparing van tijd en dus kosten.

Uiteindelijk moet SupplyIT bijdragen aan efficiënt schadeherstel tegen lagere kosten, waarvan verzekeraars, leasemaatschappijen en in het verlengde daarvan de Nissan rijder profijt hebben.