Volkswagen opent logistiek centrum in Bratislava

Volkswagen heeft een nieuw ‘consolidatiecentrum’ voor nieuwe onderdelen geopend in Malacky bij Bratislava. Het logistieke centrum verwerkt onderdelen van 540 leveranciers uit vier landen die bestemd zijn voor 28 Europese fabrieken van het autoconcern.

VW Bratislava

"Dit is een verdere bouwsteen voor de Volkswagen Groep. Het nieuwe Group Consolidation Center biedt logistiek met het doel om de materiaalstromen meer efficiënt en milieuvriendelijk te maken. Met dit project brengen we het aantal vrachtwagenritten naar onze Europese fabrieken met ongeveer 10 procent terug. Bovendien verbruikt het gebouw zelf een derde minder energie," verwoordt Thomas Zernechel, hoofd logistiek bij de Volkswagen Groep.

Het gebouw van 19 duizend vierkante meter is bedoeld voor de overslag voor volle en lege containers. Daarvan worden er rond de 6 duizend per dag verwerkt. De containers zijn afkomstig van of gaan weer terug naar 540 fabrikanten in Slowakije, Hongarije, Roemenië en Bulgarije. De onderdelen zijn bestemd voor fabrieken van alle merken binnen de groep, inclusief Porsche en Lamborghini.

Volkswagen opent logistiek centrum in Bratislava - Automobielmanagement.nl

Volkswagen opent logistiek centrum in Bratislava

Volkswagen heeft een nieuw ‘consolidatiecentrum’ voor nieuwe onderdelen geopend in Malacky bij Bratislava. Het logistieke centrum verwerkt onderdelen van 540 leveranciers uit vier landen die bestemd zijn voor 28 Europese fabrieken van het autoconcern.

VW Bratislava

"Dit is een verdere bouwsteen voor de Volkswagen Groep. Het nieuwe Group Consolidation Center biedt logistiek met het doel om de materiaalstromen meer efficiënt en milieuvriendelijk te maken. Met dit project brengen we het aantal vrachtwagenritten naar onze Europese fabrieken met ongeveer 10 procent terug. Bovendien verbruikt het gebouw zelf een derde minder energie," verwoordt Thomas Zernechel, hoofd logistiek bij de Volkswagen Groep.

Het gebouw van 19 duizend vierkante meter is bedoeld voor de overslag voor volle en lege containers. Daarvan worden er rond de 6 duizend per dag verwerkt. De containers zijn afkomstig van of gaan weer terug naar 540 fabrikanten in Slowakije, Hongarije, Roemenië en Bulgarije. De onderdelen zijn bestemd voor fabrieken van alle merken binnen de groep, inclusief Porsche en Lamborghini.