PSA zet Distrigo in de markt voor onderdelenhandel

PSA (Peugeot, DS en Citroën) heeft voor de handel in multimerk-onderdelen, de zogenaamde Independent Aftermarkt activiteiten, een apart merk Distrigo in het leven geroepen. “Die naam weerspiegelt onze commerciële dynamiek en onze ervaring op het gebied van logistiek en distributie,” denkt PSA.

PSA zet Distrigo in de markt voor onderdelenhandel

Met Distrigo hoopt PSA Group de multi-merk ‘one stop shop’ voor vervangingsonderdelen te worden. Op die manier moeten autogarages in staat zijn de beste multi-brand producten op de markt te vinden. PSA is begin juli met de distributie van dergelijke onderdelen begonnen in Frankrijk, België en Luxemburg. De komende maanden wordt Distrigo ook in andere landen geïntroduceerd waarna de activiteit in de zomer van volgend jaar over heel Europa uitgerold moet zijn.

De onderdelenhandel speelt een belangrijke rol in de Push to Pass strategie van topman Carlos Tavares. "Dit omvat de hele onafhankelijke reparatiemarkt voor alle voertuigen wereldwijd," schrijft de groep. PSA hoopt de verkoop van onderdelen de komende twee jaar met 10 procent op te voeren en in de drie jaar daarna nog eens 25 procent omzetgroei te halen.

PSA zet Distrigo in de markt voor onderdelenhandel - Automobielmanagement.nl

PSA zet Distrigo in de markt voor onderdelenhandel

PSA (Peugeot, DS en Citroën) heeft voor de handel in multimerk-onderdelen, de zogenaamde Independent Aftermarkt activiteiten, een apart merk Distrigo in het leven geroepen. “Die naam weerspiegelt onze commerciële dynamiek en onze ervaring op het gebied van logistiek en distributie,” denkt PSA.

PSA zet Distrigo in de markt voor onderdelenhandel

Met Distrigo hoopt PSA Group de multi-merk ‘one stop shop’ voor vervangingsonderdelen te worden. Op die manier moeten autogarages in staat zijn de beste multi-brand producten op de markt te vinden. PSA is begin juli met de distributie van dergelijke onderdelen begonnen in Frankrijk, België en Luxemburg. De komende maanden wordt Distrigo ook in andere landen geïntroduceerd waarna de activiteit in de zomer van volgend jaar over heel Europa uitgerold moet zijn.

De onderdelenhandel speelt een belangrijke rol in de Push to Pass strategie van topman Carlos Tavares. "Dit omvat de hele onafhankelijke reparatiemarkt voor alle voertuigen wereldwijd," schrijft de groep. PSA hoopt de verkoop van onderdelen de komende twee jaar met 10 procent op te voeren en in de drie jaar daarna nog eens 25 procent omzetgroei te halen.