Mercedes-Benz Nederland voert klanttevredenheidsonderzoeken uit in het kader van het project Klant Nr. 1, dat in 2007 is geïntroduceerd. Het streeft daarmee naar de meest tevreden klanten van Nederland. Mercedes-klanten kunnen hun dealers door middel van online toegestuurde enquêtes beoordelen.
Tijdens een speciale bijeenkomst bij Mercedes-Benz Nederland in Utrecht kreeg directeur Robert Hogenbirk een speciale trofee overhandigd. Hogenbirk: "Vorig jaar zijn we al uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland en we zijn dan ook ontzettend trots op deze nieuwe prijs. Deze trofee is te danken aan de tomeloze inzet van al onze medewerkers. Zowel in Dordrecht als Rotterdam hebben we zeer toegewijde teams die alles op alles zetten om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daardoor staan we bekend als echte probleemoplossers. Hoe moeilijk een probleem ook is of op welk tijdstip het zich ook voordoet: we zorgen altijd voor een oplossing. Dat beloven we niet alleen, we doen het ook."