Dat meldt het Duitse brancheblad Automobilwoche, die in het bezit zegt te zijn van de brief van Neumann.  Die schreef de dealers om te benadrukken hoe beslissend zij zijn voor de wederopstanding van Opel. "U bent het gezicht van het merk bij onze klanten, u bent onze partner en merkvertegenwoordiger in het dagelijkse handel  en u bent onze seismograaf in de markt – een deel van de Opel-familie." Opel was vanwege het verkoopprogramma onlangs nog in onmin geraakt met zijn dealers maar heeft wijzigingen aangebracht om de wens van de dealers te volgen. Neumann komt van Volkswagen en hij zegt daar te hebben ervaren wat het belang is van de dealers voor het succes van de fabrikant. "Ik hecht de grootste waarde aan marktleiderschap, klantbeleving, klanttevredenheid en klantenbinding, aan een goede afdekking van de markt en aan een goede bewerking van de markt", schrijft Neumann in de brief. Hij zegt dat het huidige productportfolio van Opel ‘sterker is dan ooit tevoren’ om ook maar aan te geven dat de fabrikant goede producten maakt, die nu alleen nog (door de dealers) verkocht moeten worden.  Hij heeft wel begrip voor de bijzonder moeilijkheden van de afgelopen jaren. "Ik ben mij bewust van wat u elke dag aan het verkoop- en servicefront moet meemaken. Welke vragen van klanten u moet beantwoorden.  Welke onzekerheid er is in de markt."