Twee van de eigen vestigingen zouden beter af zijn in handen van een private dealer of een investeerder, denk Joël Gorin, de chef van Peugeot Citroën Retail Deutschland. "De andere zes moeten gezien hun situatie niet verder worden voortgezet omdat er naar onze overtuiging ook op de langere termijn geen goede resultaten te behalen zijn." Dan zijn er nog vijf locaties die men wil verplaatsen maar Peugeot heeft niet gezegd om welke vestigingen het hierbij gaat.
Dan resteren 44 eigen dealerbedrijven (zogenoemde Niederlassungen) die in toenemende mate beide merken moeten vertegenwoordigen om te kunnen profiteren van synerchieën. In 26 bedrijven worden dan Peugeot, Citroën en DS gepresenteerd, terwijl dat nu bij slechts vijf vestigingen het geval is. Voor 2015 moeten de dealers in kwestie worden ingericht voor de vertegenwoordiging van de drie merken. In totaal komt bij zestien Peugeot-dealers het merk Citroën erbij en zes Citroën-bedrijven nemen Peugeot erbij. Last but not least ontstaan op korte termijn twee exclusieve DS-vestigingen in grote steden en meerdere zullen volgen. Bovendien worden op alle Citroën-vestigingen  geïntegreerde DS-salons of exclusieve DS-presentaties geopend. (bron: Automobilwoche)

In de Nederlandse situatie zal niet veel veranderen, althans dat moet je afleiden uit de reacties van de importeur(s). Peugeot Nederland heeft geen eigen dealervestigingen en woordvoerster Ellis Blasé verklaart het volgende: "Het is niet de strategie van de PSA Groep om Peugeot en Citroën te combineren in dealerschappen. Bij enkele voorbeelden in Nederland waar de ondernemer dealerschappen van de beide merken heeft, is het passend bij de individuele situatie en zijn beide merken het partnership met de ondernemer aangegaan. Eventuele toekomstige wijzigingen in ons netwerk zijn mij verder niet bekend."

Van de kant van Citroën Nederland ongeveer hetzelfde verhaal. "Wat Citroën betreft is er maar één eigen dealervestiging, Citroën Amsterdam, voor de rest wordt gewerkt met zelfstandige ondernemers. We hebben inderdaad geen PSA-dealerships, dat past niet binnen de strategie. Er zijn uiteraard wel uitzonderingen: enkele ondernemers hebben zowel een Peugeot- als een Citroën-contract, maar alleen als dit past bij de individuele situatie daar. De PSA-groep heeft onlangs aangekondigd dat Citroën en DS als twee merken worden gepositioneerd. In het netwerk in Nederland vertaalt zich dit voornamelijk in de aankleding van de huidige dealerships, zo hebben we binnen een Citroën-pand een speciale locatie voor DS-modellen. Van de merken Citroën of DS in separate panden of van aparte contracten is geen sprake. Eventuele toekomstige wijzigingen in het netwerk zijn mij niet bekend", meldt woordvoerster Anne Lobbes van Citroën Nederland.