Nieuweautokopen.nl volgt leads garagebedrijven op

Online autoverkoper Nieuweautokopen.nl heeft weer een nieuwe activiteit opgestart. Het bedrijf neemt het opvolgen van online leads over van het garagebedrijf.

Het goed opvolgen van leads blijkt vaak een probleem bij autobedrijven, beweert Nieuweautokopen.nl. Sommige verkopers zouden klanten niet op waarde weten te schatten, anderen zouden onvoldoende tijd hebben om de mogelijke koper de aandacht te geven die hij verdient. Nieuweautokopen.nl van Paul de Vries speelt daar op in met het zogenoemde Outbound Sales Business Development Centre (OSBDC). Het is een nieuwe afdeling die online leads snel en adequaat opvolgt namens het autobedrijf.  Dat zou ‘aanzienlijk betere verkoopresultaten en klanttevredenheid’ tot gevolg hebben.

Vooral je tijd investeren in klanten die daadwerkelijk van plan zijn op korte termijn een auto te kopen. Dat zullen autoverkopers heel graag willen. Nieuweautokopen.nl, belangrijke autowebwinkel in Nederland (en onlangs winnaar van de Thuiswinkel Award)  maakt het mogelijk met zijn OSBDC. Elke dealer kan er zijn leads laten kwalificeren en als OSBDC namens de dealer heeft vastgesteld dat de klant daadwerkelijk belangstelling heeft in een nieuwe auto, wordt de verkoper van het autobedrijf ingeschakeld voor de offerte of afspraak in de showroom.

Paul de Vries, eigenaar van Nieuweautokopen.nl : "Ik riep het al in 1999 in het Bovagblad:  veel dealers slapen als het om internetverkopen gaat. Door de jaren heen is er veel ten goede veranderd maar nog steeds steken veel autobedrijven te weinig tijd in het opvolgen van online leads. Te druk, de kwaliteit van de lead is onduidelijk, excuses zijn er altijd wel. Ons ervaren OSBDC neemt het opvolgen en kwalificeren van de leads over zodat de verkoper daarna aan de slag kan met een klant waarvan ook duidelijk is dat hij serieus een nieuwe auto overweegt. Dat scheelt de verkoper tijd en frustraties. En omdat wij elke lead opvolgen, levert het gegarandeerd meer verkopen op."

Elk autobedrijf kan bij Nieuweautokopen.nl een abonnement afsluiten voor het OSBDC. De werkwijze is simpel: het team volgt zes dagen per week tussen 09.00 en 21.00 uur namens de dealer de leads op en doet dat binnen een uur na ontvangst van de lead. Het opvolgen gebeurt volgens een helder en vastomlijnd stramien, inclusief een rapportage. Zo weet het autobedrijf dat met elke klant contact wordt gezocht. En dat is niet vanzelfsprekend, zegt Nieuweautokopen.nl  want  ‘bij autobedrijven met een traditionele aanpak gemiddeld één op de vijf klanten wordt vergeten’. De autobedrijven die al gebruikmaken van het OSBDC zien tot dertig procent meer verkopen, zo beweert De Vries.

Nieuweautokopen.nl volgt leads garagebedrijven op - Automobielmanagement.nl

Nieuweautokopen.nl volgt leads garagebedrijven op

Online autoverkoper Nieuweautokopen.nl heeft weer een nieuwe activiteit opgestart. Het bedrijf neemt het opvolgen van online leads over van het garagebedrijf.

Het goed opvolgen van leads blijkt vaak een probleem bij autobedrijven, beweert Nieuweautokopen.nl. Sommige verkopers zouden klanten niet op waarde weten te schatten, anderen zouden onvoldoende tijd hebben om de mogelijke koper de aandacht te geven die hij verdient. Nieuweautokopen.nl van Paul de Vries speelt daar op in met het zogenoemde Outbound Sales Business Development Centre (OSBDC). Het is een nieuwe afdeling die online leads snel en adequaat opvolgt namens het autobedrijf.  Dat zou ‘aanzienlijk betere verkoopresultaten en klanttevredenheid’ tot gevolg hebben.

Vooral je tijd investeren in klanten die daadwerkelijk van plan zijn op korte termijn een auto te kopen. Dat zullen autoverkopers heel graag willen. Nieuweautokopen.nl, belangrijke autowebwinkel in Nederland (en onlangs winnaar van de Thuiswinkel Award)  maakt het mogelijk met zijn OSBDC. Elke dealer kan er zijn leads laten kwalificeren en als OSBDC namens de dealer heeft vastgesteld dat de klant daadwerkelijk belangstelling heeft in een nieuwe auto, wordt de verkoper van het autobedrijf ingeschakeld voor de offerte of afspraak in de showroom.

Paul de Vries, eigenaar van Nieuweautokopen.nl : "Ik riep het al in 1999 in het Bovagblad:  veel dealers slapen als het om internetverkopen gaat. Door de jaren heen is er veel ten goede veranderd maar nog steeds steken veel autobedrijven te weinig tijd in het opvolgen van online leads. Te druk, de kwaliteit van de lead is onduidelijk, excuses zijn er altijd wel. Ons ervaren OSBDC neemt het opvolgen en kwalificeren van de leads over zodat de verkoper daarna aan de slag kan met een klant waarvan ook duidelijk is dat hij serieus een nieuwe auto overweegt. Dat scheelt de verkoper tijd en frustraties. En omdat wij elke lead opvolgen, levert het gegarandeerd meer verkopen op."

Elk autobedrijf kan bij Nieuweautokopen.nl een abonnement afsluiten voor het OSBDC. De werkwijze is simpel: het team volgt zes dagen per week tussen 09.00 en 21.00 uur namens de dealer de leads op en doet dat binnen een uur na ontvangst van de lead. Het opvolgen gebeurt volgens een helder en vastomlijnd stramien, inclusief een rapportage. Zo weet het autobedrijf dat met elke klant contact wordt gezocht. En dat is niet vanzelfsprekend, zegt Nieuweautokopen.nl  want  ‘bij autobedrijven met een traditionele aanpak gemiddeld één op de vijf klanten wordt vergeten’. De autobedrijven die al gebruikmaken van het OSBDC zien tot dertig procent meer verkopen, zo beweert De Vries.