Dat blijkt uit en onderzoek van de Engelse website whocanfixmycar.com. Uit hun onderzoek blijkt,zo stelt de site, dat ruim 57 procent van de deelnemers aan het onderzoek de reputatie het allerbelangrijkste vindt terwijl 23 procent de prijs als belangrijkste criterium noemt. Er bleek ook uit dat stedelingen vaker (+10%) een prijsgedreven beslissing nemen dan plattelanders.
Andere uitkomsten zijn niet bepaald verrassend. Zo zijn oudere automobilisten (55+) eerder geneigd een garage te kiezen op basis van persoonlijke aanbevelingen terwijl mensen onder de 35 jaar veel vaker (+75%) een garage kiezen op basis van online reviews. Jongere berijders zijn ook meer alert op de prijs: veel meer jongeren (+49%) zijn geneigd een prijsgedreven keuze te maken dan senioren. Interessant is dat de afstand naar de garage voor maar tien procent van de berijders doorslaggevend is. Alex Rose, de marketing directeur van de website whocanfixmycar.com, zegt erover: "We zien het dagelijks: de garages met de hoogste feedback-scores doen de meeste zaken. Ook als hun prijzen hoger zijn dan andere garages die worden genoemd."

Whocanfixmycar.com claimt automobilisten snel en eenvoudig te helpen met het kiezen van een garage, monteur of schadehersteller. Inmiddels hebben veertigduizend automobilisten de site gebruikt voor allerlei onderhoud en reparaties van apk tot schadeherstel. (bron: Car Dealer Magazine UK)