Zo wordt een Citroen C3 voor gemiddeld 27 procent minder verkocht dan de geadverteerde prijs terwijl dat bij de C4 Cactus de korting slechts 13 procent is. Dat blijkt uit berekeningen van de Franse vergelijkingssite Kidioui.fr die rond de dertigduizend nieuwe en tweedehands auto’s van duizenden dealers en handelaren aanbiedt. Kidioui houdt daarbij niet alleen de feitelijke transactieprijzen bij maar ook de modellen en optie’s die de voorkeur genieten bij de Franse autokoper. Volgens Kidioui blijkt uit de hoge kortingen dat er nog steeds een moordende concurrentie is. "Om de grote capaciteit van de autofabrieken nog enigszins te benutten, doen fabrikanten en dealers er alles aan om de verkopen op peil te houden."
Kidioui merkt verder dat mensen die een auto zoeken de laatste tijd bereid zijn een wat hogere prijs in te tikken. Het gemiddelde ‘zoekbedrag’ ligt in Frankrijk nu op 20.317 euro, dat is bijna twee procent hoger dan een jaar geleden. De site schrijft dat vooral toe aan het feit dat vrijwel alle fabrikanten hun productengamma tegenwoordig voortdurend en snel vernieuwen waarbij nieuwe modellen altijd duurder – en soms fors duurder – zijn dan hun voorgangers.