Daimler zet de aanpassing van de organisatie van de eigen dealerbedrijven door en brengt ze onder in Mercedes-Benz Retail. De baas van deze organisatie is Andreas Burkhart. In een intern memo schrijft hij dat het Daimler-concern zich daarmee nog beter wil richten op de behoeften van de klant, zo meldt  het vakmedium kfz-betrieb.  Burkhart wil met samengevoegde overheadactiviteiten synergetische effecten bereiken en efficiënter gaan werken. Hij is al sinds begin 2013 bezig met de opdracht de business van de eigen dealers winstgevender te laten verlopen.

Sinds 1 januari zijn de Niederlassungen in negen clusters opgedeeld. Als onderdeel ervan verkocht Daimler al de beide vestigingen in Erfurt en Wiesbaden. De overige bedrijven in het oosten van Duitsland en enkele filialen in het westen zullen volgen.

Voor de retailbedrijven komt een gescheiden aansturing voor personenwagens, vrachtwagens en service. Alexander Tomescheit wordt verantwoordelijk voor de personenwagendivisie en blijft vooralsnog de baas van de bedrijven van de Niederlassung Leipzig, om een mogelijke overname te begeleiden. Voor de divisie bedrijfswagens wordt Siegfried Bruckner de baas. Voor de gebruikte auto’s zijn twee aparte functionarissen aangesteld, namelijk Peter Rohse (personenauto’s) en Michael Steiskal (bedrijfswagens).  Alexander Rolf moet op projectbasis de plannen op het vlak van ‘Customer Dedication’ van Daimler AG op het gebied van service gaan regelen.