Theoretisch kan het project nog steeds geannuleerd worden als de businesscase (die uitgaat van drieduizend verkopen per jaar, met een piek van vijfduizend) te veel risico’s bevat. Dat het project lastig rond te rekenen is, komt doordat Renault het moet doen zonder verkoopnetwerk op de Noord-Amerikaanse markt. De VS is ’s werelds grootste afzetmarkt voor sportwagens, maar daar zal Alpine dus niet van kunnen profiteren.

Rechtsgestuurd

Ook Groot-Brittannië is lastig, omdat daarvoor een rechtsgestuurde variant van de sportwagen nodig is. dat is iets waar Renault traditioneel gezien weerzin tegen koestert – de nieuwe Espace zal om deze reden niet in de Britse showrooms verschijnen. Toch blijft de ontwikkelingsafdeling hopen op een gunstige afloop. Het Alpine-ontwerp is inmiddels bevroren, wat betekent dat de voorbereiding van de productie opgestart kan worden. Maar dan moet het model wel de zegen van de topdirectie hebben. Aanvankelijk zou de sportwagen al volgend jaar op de markt komen, maar die tijdstermijn gaat zeker niet worden gehaald. De Alpine krijgt een achter geplaatste 1.6-middenturbomotor van minimaal 275 pk. (bron: Autointernationaal)