Autodealer heeft ’t meest aan Facebook

Facebook is het belangrijkste sociale medium voor autodealers die een vaste relatie op willen bouwen met hun klanten. Meer dan een derde van de mensen tussen 18 en 54 zegt dat Facebook hun ‘preferred social media’ is om een autodealer te volgen of te liken. Facebook scoort daarmee vijf keer zo veel als andere media.

Autodealer heeft 't meest aan Facebook

Dat blijkt uit een onderzoek van het Britse Marketing Delivery. Het is daarbij wel zo dat het niveau van ‘engagement’, zeg maar de interactie met de (potentiële) klant, sterk wisselt per leeftijdsgroep maar ook naar geslacht. Hoe jonger de doelgroep, hoe vaker men op de like-button van de autodealer drukt. Ook doen vrouwen dat opmerkelijk vaker dan mannen. Ouderen zitten ook veel minder vaak op Facebook of doen daar in ieder geval veel minder mee.

Kansen missen 

"Er zijn tientallen manieren om met je klanten in contact te komen via sociale media maar het is eenvoudigweg niet te betalen om al die wegen te volgen," zegt directeur Jeremy Evans van Marketing Delivery. "De overweldigende voorkeur voor Facebook maakt duidelijk dat veel dealers kansen missen door daar niet op te zitten. Daarbij moet je ook bedenken dat Facebook eigenaar is van Instagram waar je nog meer marketingacties op kunt ondernemen."

Autodealer heeft ’t meest aan Facebook - Automobielmanagement.nl

Autodealer heeft ’t meest aan Facebook

Facebook is het belangrijkste sociale medium voor autodealers die een vaste relatie op willen bouwen met hun klanten. Meer dan een derde van de mensen tussen 18 en 54 zegt dat Facebook hun ‘preferred social media’ is om een autodealer te volgen of te liken. Facebook scoort daarmee vijf keer zo veel als andere media.

Autodealer heeft 't meest aan Facebook

Dat blijkt uit een onderzoek van het Britse Marketing Delivery. Het is daarbij wel zo dat het niveau van ‘engagement’, zeg maar de interactie met de (potentiële) klant, sterk wisselt per leeftijdsgroep maar ook naar geslacht. Hoe jonger de doelgroep, hoe vaker men op de like-button van de autodealer drukt. Ook doen vrouwen dat opmerkelijk vaker dan mannen. Ouderen zitten ook veel minder vaak op Facebook of doen daar in ieder geval veel minder mee.

Kansen missen 

"Er zijn tientallen manieren om met je klanten in contact te komen via sociale media maar het is eenvoudigweg niet te betalen om al die wegen te volgen," zegt directeur Jeremy Evans van Marketing Delivery. "De overweldigende voorkeur voor Facebook maakt duidelijk dat veel dealers kansen missen door daar niet op te zitten. Daarbij moet je ook bedenken dat Facebook eigenaar is van Instagram waar je nog meer marketingacties op kunt ondernemen."