Eerste Tata Nano op kenteken in Nederland

De goedkoopste auto ter wereld is in Nederland goedgekeurd en heeft een kenteken en is dus daarmee erkend als auto. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft de Tata Nano van Blij dat ik Rij goedgekeurd op basis van de veiligheidseisen voor ‘een individuele toelating’.

De goedkoopste auto ter wereld bereikt daarmee een nieuwe mijlpaal want nu komt goedkoop autorijden echt dichtbij, zegt Benno Nekeman van Blij dat ik Rij: "We hebben de Tata Nano naar Nederland gehaald om te testen hoe die zich zou houden en of we er in Europa ook het woord ‘auto’ aan mochten verbinden. Dat blijkt nu dus zo te zijn. De Nano is nu onze mascotte voor voordelig autorijden want daar staat we als Blij dat ik Rij onder meer voor."  Na de import zijn overigens wel enkele modificaties aangebracht om de toelating mogelijk te maken. En de Nano is niet te bestellen maar er is wel een handleiding beschikbaar om de auto zelf te importen. 

BlijdatikRij.nl is een consumentenorganisatie om autorijden voordeliger en gemakkelijker te maken. Blij dat ik Rij opende vorig jaar een vergelijkingssite voor auto onderhoud op basis van custom made offertes door aangesloten bedrijven. In april dit jaar lanceerde de club een brandstofcollectief als reactie op de stijgende brandstofprijzen. Men beweert ondertussen tienduizend aanmeldingen te hebben.

Reacties

Hoe kun je dit nu een auto noemen!? Levensgevaarlijk ding op de (snel)weg. Crash-zones, SRS systemen, hebben ze nog niet eerder van gehoord. Weten ze hoeveel doden er in het verkeer vallen in India, mede door gebrekkige vervoermiddelen.

Geplaatst door: Gerard op

Ik snap er ook niets van. Te zwak om snel in te voegen en in te halen en te weinig bescherming voor de bestuurder. Of gaat de overheid aparte rijstroken toewijzen aan dit speelgoed?

Geplaatst door: Monique Bakx op

Heb deze auto afgelopen weekend bekeken van binnen en buiten. Bij roest nu al.

Geplaatst door: stef op

Want dit mag je geen auto noemen omdat hij niet zo veilig is? Hou toch op man, een motor is niet minder gevaarlijk en daar zeurt toch ook niemand om? Prachtig hoe zuinig dit autotje is. Als jebang bent dat je geen 100 airbags om je heen hebt kopp je hem toch lekker niet.?

Geplaatst door: tom op

Weleens in een eend gereden? Vraag me af hoe veilig dat is… Ook geen airbag en dat soort veiligheids zaken en daar hoor je ook niemand over klagen toch! Ik denk dat zo’n nano het tegenwoordig goed zou kunnen doen in Nl en de rest van Europa.

Geplaatst door: Raymond op

Dit is een supervoordelige auto in onderhoud, brandstof verbruik, belasting en aanschaf.
Al het negatieve gedoe om trent de Nano is ten onrechte. Tata Nano is eigenaar van de fabriek in In dia en eindeljk een persoon die een betaalbare auto op de markt brengt. Buiten de Nano zijn er nog veel andere modellen pick ups, bussen en trucks.

Geplaatst door: eedy op
Eerste Tata Nano op kenteken in Nederland - Automobielmanagement.nl

Eerste Tata Nano op kenteken in Nederland

De goedkoopste auto ter wereld is in Nederland goedgekeurd en heeft een kenteken en is dus daarmee erkend als auto. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft de Tata Nano van Blij dat ik Rij goedgekeurd op basis van de veiligheidseisen voor ‘een individuele toelating’.

De goedkoopste auto ter wereld bereikt daarmee een nieuwe mijlpaal want nu komt goedkoop autorijden echt dichtbij, zegt Benno Nekeman van Blij dat ik Rij: "We hebben de Tata Nano naar Nederland gehaald om te testen hoe die zich zou houden en of we er in Europa ook het woord ‘auto’ aan mochten verbinden. Dat blijkt nu dus zo te zijn. De Nano is nu onze mascotte voor voordelig autorijden want daar staat we als Blij dat ik Rij onder meer voor."  Na de import zijn overigens wel enkele modificaties aangebracht om de toelating mogelijk te maken. En de Nano is niet te bestellen maar er is wel een handleiding beschikbaar om de auto zelf te importen. 

BlijdatikRij.nl is een consumentenorganisatie om autorijden voordeliger en gemakkelijker te maken. Blij dat ik Rij opende vorig jaar een vergelijkingssite voor auto onderhoud op basis van custom made offertes door aangesloten bedrijven. In april dit jaar lanceerde de club een brandstofcollectief als reactie op de stijgende brandstofprijzen. Men beweert ondertussen tienduizend aanmeldingen te hebben.

Reacties

Hoe kun je dit nu een auto noemen!? Levensgevaarlijk ding op de (snel)weg. Crash-zones, SRS systemen, hebben ze nog niet eerder van gehoord. Weten ze hoeveel doden er in het verkeer vallen in India, mede door gebrekkige vervoermiddelen.

Geplaatst door: Gerard op

Ik snap er ook niets van. Te zwak om snel in te voegen en in te halen en te weinig bescherming voor de bestuurder. Of gaat de overheid aparte rijstroken toewijzen aan dit speelgoed?

Geplaatst door: Monique Bakx op

Heb deze auto afgelopen weekend bekeken van binnen en buiten. Bij roest nu al.

Geplaatst door: stef op

Want dit mag je geen auto noemen omdat hij niet zo veilig is? Hou toch op man, een motor is niet minder gevaarlijk en daar zeurt toch ook niemand om? Prachtig hoe zuinig dit autotje is. Als jebang bent dat je geen 100 airbags om je heen hebt kopp je hem toch lekker niet.?

Geplaatst door: tom op

Weleens in een eend gereden? Vraag me af hoe veilig dat is… Ook geen airbag en dat soort veiligheids zaken en daar hoor je ook niemand over klagen toch! Ik denk dat zo’n nano het tegenwoordig goed zou kunnen doen in Nl en de rest van Europa.

Geplaatst door: Raymond op

Dit is een supervoordelige auto in onderhoud, brandstof verbruik, belasting en aanschaf.
Al het negatieve gedoe om trent de Nano is ten onrechte. Tata Nano is eigenaar van de fabriek in In dia en eindeljk een persoon die een betaalbare auto op de markt brengt. Buiten de Nano zijn er nog veel andere modellen pick ups, bussen en trucks.

Geplaatst door: eedy op