Daarmee hebben de beide andere, moeizaam draaiende GM-labels vrij spel. Alleen nog bijzondere Chevroletmodellen, zoals de Corvette, zullen verkrijgbaar blijven. Als volumemerk zal Chevrolet uitsluitend nog geleverd worden in Rusland  en in de vroegere GUS-landen (Armenië, Azerbeidzjan, Wit-Rusland,  Georgië, Kazachstan, Kirgizië, Moldavië,  Tadzjikistan, Turkmenistan, Oekraïne, Oezbekistan). Cadillac zal wél actief blijven in West- en Oost-Europa, omdat de modellenrange niet concurreert met die van Opel/Vauxhall.

In een toelichting in diverse Duitse media zegt GM-topman Dan Akerson dat Europa een "essentiële" markt is voor General Motors en zal profiteren van versterking van beide automerken. Met Chevrolet is Aerson van plan "te investeren waar de groeikansen het grootst zijn."

In de Westeuropese landen is het merk Chevrolet goed voor een marktaandeel van één procent; de combinatie Opel/Vauxhall scoort zes procent. In ons land zijn er in de eerste tien maanden van dit jaar iets meer dan achttienhonderd Chevrolets verkocht. Weinig, vergeleken met de totale afzet van vorig jaar: 8.710. In piekjaar 2011 verkochten de dealers er 9.268. Chevrolets eerste volledige verkoopjaar (2008) in Nederland eindigde op 7.323. Crisisjaar 2009 markeerde een scherpe daling (4.270), waarna 2010 herstel te zien gaf: 7.034 stuks.