Het gaat vooralsnog om een beperkt aantal, in de kleuren zwart en zilvergrijs met automatische versnellingsbak in de Aero-uitvoering. Driessen Autogroep is 45 jaar Saab-dealer geweest en de laatste drie jaar erkend reparateur. Door de activiteiten rond reparatie en onderhoud zegt de Eindhovense dealer altijd goed contact te hebben onderhouden met de ’trouwe klantenkring’. In zijn hoogtijdagen verkocht het bedrijf op jaarbasis circa 250 Saabs.

Jeroen Smits, sinds 1 januari de nieuwe operationeel directeur van de Driessen Autogroep, heeft alle vertrouwen dat er nog steeds voldoende belangstelling zal zijn. "We hebben in Brabant een grote schare trouwe Saab-rijders die zonder twijfel blij zullen zijn met dit nieuws. We zullen dan ook contact met hen gaan opnemen en bij voldoende animo zullen we nog meer Saabs naar Nederland laten komen."

National Electric Vehicle Sweden (NEVS) hervatte in december de serieproductie van de Saab 9-3 Sport Sedan Aero. De auto’s zullen volgens Smits zo’n zevenduizend euro goedkoper zijn dan vóór het faillissement. Later dit jaar zal het merk de elektrische 9-3 introduceren. "Die wordt vooral ook voor de zakelijke markt erg interessant. De ijzersterke merknaam van Saab in combinatie met slechts vier procent bijtelling bij zakelijk gebruik is een ijzersterke propositie." Nog dit jaar volgen zeer waarschijnlijk een sport estate en cabriolet. Algemeen directeur François Driessen zegt het merk "perfect te kunnen positioneren in het exclusieve segment tussen Alfa Romeo en Maserati."