Bentley presenteert hybride Mulsanne in Beijing

VW-dochter Bentley heeft op de Automotive Show in de Chinese hoofdstad Beijing zijn Hybrid Concept laten zien. De plug-in auto is gebaseerd op de Mulsanne.

Het hybride systeem vergroot het vermogen met 25 procent en ‘verlaagt de emissies met zeventig procent’, aldus de fabrikant (tijdens de test). De plug-in Mulsanne zou vijfig kilometer ver puur elektriciteit kunnen rijden. Bentley zal in 2017 de plug-in hybride suv op de markt brengen en tegen het einde van dit decennium moet negentig procent van alle modellen van Bentley leverbaar zijn als hybride. Wolfgang Schreiber, de ceo van Bentley Motors, zei in Beijing: "Prestaties toevoegen in combinatie met brandstofefficiëntie zonder in te leveren op luxe. Plug-in hybrids zijn een belangrijk deel van de toekomst van Bentley."

Volgens Ricky Tay, managing director van Bentley Motors China, zei dat China altijd een belangrijke markt voor Bentley is geweest.  "Na het opmerkelijke jaar 2013 hebben we in het eerste kwartaal van 2014 een toename van onze verkopen met negentien procent gezien.  Ons klantenbestand groeit en we breiden ons dealernetwerk uit."

 

 

 

Bentley presenteert hybride Mulsanne in Beijing - Automobielmanagement.nl

Bentley presenteert hybride Mulsanne in Beijing

VW-dochter Bentley heeft op de Automotive Show in de Chinese hoofdstad Beijing zijn Hybrid Concept laten zien. De plug-in auto is gebaseerd op de Mulsanne.

Het hybride systeem vergroot het vermogen met 25 procent en ‘verlaagt de emissies met zeventig procent’, aldus de fabrikant (tijdens de test). De plug-in Mulsanne zou vijfig kilometer ver puur elektriciteit kunnen rijden. Bentley zal in 2017 de plug-in hybride suv op de markt brengen en tegen het einde van dit decennium moet negentig procent van alle modellen van Bentley leverbaar zijn als hybride. Wolfgang Schreiber, de ceo van Bentley Motors, zei in Beijing: "Prestaties toevoegen in combinatie met brandstofefficiëntie zonder in te leveren op luxe. Plug-in hybrids zijn een belangrijk deel van de toekomst van Bentley."

Volgens Ricky Tay, managing director van Bentley Motors China, zei dat China altijd een belangrijke markt voor Bentley is geweest.  "Na het opmerkelijke jaar 2013 hebben we in het eerste kwartaal van 2014 een toename van onze verkopen met negentien procent gezien.  Ons klantenbestand groeit en we breiden ons dealernetwerk uit."