Jeep denkt na over kleine Jeep in A-segment

Officieel staat er niets over in het plan voor 2014-2018 maar bij Fiat Chrysler Automobiles (FCA) speelt men wel degelijk met het idee Jeep actief te laten worden in het A-segment.

Dat heeft merkchef Mike Manly in een interview laten weten. Hij is positief verrast door het verkoopsucces van de Renegade en ziet daarom een nóg kleiner model wel zitten. "De verkoopgroei in dit segment is echt verbazingwekkend. We moeten kijken hoe wij daarop gaan reageren. Kleinere modellen hebben niet dezelfde terreincapaciteiten als de grotere modellen. Voor ons is het belangrijk dat het een echte Jeep is."
Gaat het licht op groen, dan wordt het de tweede auto die in een Italiaanse fabriek het levenslicht gaan zien. Net als de Renegade is hij primair voor de Europese markt bedacht. Veel techniek zal worden gedeeld met de volgende generatie Fiat Panda Cross. Jeep is de komende jaren het belangrijkste internationale merk van FCA. Het verkooppotentieel is groter dan voor Fiat zelf. Bovendien zit Pomigliano d’Arco, waar de Renegade van de band loopt, nog ver beneden de maximale capaciteit en is er dus ruimte genoeg voor een extra model. Export naar de VS wordt door Manley niet uitgesloten, al erkent hij dat bij goedkopere modellen de logistieke kosten zwaarder drukken op de rentabiliteit. De merkchef is niet bang dat technische verwantschap met de Panda Cross succes in de weg zal staan: "Met de Panda Cross kom je in het terrein nog heel ver, ondanks het kleine formaat van de auto. Daardoor is deze Fiat dan ook een groot succes op verschillende markten". Het zal evenwel nog tot 2019 duren voordat de ‘baby Jeep’ in de showrooms verschijnt. Reden is dat FCA eerst wil kijken of de tweeling Fiat 500X en Jeep Renegade elkaar niet te veel beconcurreren. Deze modellen zijn nog te kort op de markt om een goede analyse te kunnen maken. Pas als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat de verkopen van de Panda Cross niet te veel zullen lijden onder de komst van een Jeep derivaat, gaat het licht op groen. (bron: autointernationaal)

Jeep denkt na over kleine Jeep in A-segment - Automobielmanagement.nl

Jeep denkt na over kleine Jeep in A-segment

Officieel staat er niets over in het plan voor 2014-2018 maar bij Fiat Chrysler Automobiles (FCA) speelt men wel degelijk met het idee Jeep actief te laten worden in het A-segment.

Dat heeft merkchef Mike Manly in een interview laten weten. Hij is positief verrast door het verkoopsucces van de Renegade en ziet daarom een nóg kleiner model wel zitten. "De verkoopgroei in dit segment is echt verbazingwekkend. We moeten kijken hoe wij daarop gaan reageren. Kleinere modellen hebben niet dezelfde terreincapaciteiten als de grotere modellen. Voor ons is het belangrijk dat het een echte Jeep is."
Gaat het licht op groen, dan wordt het de tweede auto die in een Italiaanse fabriek het levenslicht gaan zien. Net als de Renegade is hij primair voor de Europese markt bedacht. Veel techniek zal worden gedeeld met de volgende generatie Fiat Panda Cross. Jeep is de komende jaren het belangrijkste internationale merk van FCA. Het verkooppotentieel is groter dan voor Fiat zelf. Bovendien zit Pomigliano d’Arco, waar de Renegade van de band loopt, nog ver beneden de maximale capaciteit en is er dus ruimte genoeg voor een extra model. Export naar de VS wordt door Manley niet uitgesloten, al erkent hij dat bij goedkopere modellen de logistieke kosten zwaarder drukken op de rentabiliteit. De merkchef is niet bang dat technische verwantschap met de Panda Cross succes in de weg zal staan: "Met de Panda Cross kom je in het terrein nog heel ver, ondanks het kleine formaat van de auto. Daardoor is deze Fiat dan ook een groot succes op verschillende markten". Het zal evenwel nog tot 2019 duren voordat de ‘baby Jeep’ in de showrooms verschijnt. Reden is dat FCA eerst wil kijken of de tweeling Fiat 500X en Jeep Renegade elkaar niet te veel beconcurreren. Deze modellen zijn nog te kort op de markt om een goede analyse te kunnen maken. Pas als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat de verkopen van de Panda Cross niet te veel zullen lijden onder de komst van een Jeep derivaat, gaat het licht op groen. (bron: autointernationaal)