BMW presenteert nieuwe 7-Serie in München

Ruim drie maanden vóór zijn wereldpremiere op de IAA in Frankfurt, is gisteren de nieuwe BMW 7-Serie gepresenteerd aan 250 genodigden van de internationale media in BMW Welt in München.

De onthulling vormde het eerste officiële ‘optreden’ van Harald Krüger, die Norbert Reithofer is opgevolgd als voorzitter van de Raad van Bestuur van BMW Group. ’s Middags luidde Krüger op feestelijke wijze met een groot aantal medewerkers in de fabriek in Dingolfing de productiestart in van het nieuwe model. Tegen AM zei bestuurslid Klaus Dräger, die tot vorig jaar verantwoordelijk was voor research en development, dat het belangrijkste aspect van de nieuwe 7-Serie de lichtgewicht structuur is. Dat is een combinatie van cfk (carbon fiber composiet) met staal, magnesium en kunststof. " Wij hebben weliswaar de i8 en i9 ontwikkeld, maar zitten we zitten qua cfk nog in een leerproces. Voor serieproductie is de verwerking niet eenvoudig." Dräger staat nog volledig achter de constructie van de i8: "Hij is absoluut top. Ik zou hem weer precies zo maken."

AM reed twee maanden geleden al met een prototype van deze (zesde generatie van de) 7-Serie die wordt uitgerust van de laatste stand der technologie van het merk. Zo wordt de grote BMW nu standaard voorzien van luchtvering rondom en actieve demping. Daarmee wordt de auto in de sport-mode automatisch 10 mm verlaagd. BMW past op de nieuwe ‘7′ een nieuwe Drive-mode toe, waarmee automatisch de comfort- en sportmodes worden gecombineerd, afhankelijk van stand van het gaspedaal en schakelmomenten. Verder krijgt de auto de beschikking over de jongste innovaties die door de Duitsers zijn ontwikkeld en deel uitmaken van een pakket maatregelen ter voorbereiding op autonoom rijden, zoals het volledig automatisch op afstand inparkeren.
Van de nieuwe generatie komt een normale en een lange variant, beide vanaf de marktintroductie als 730d al dan niet me xDrive, als 740i en als 750i xDrive.
Nieuw zijn de zescilinder benzine- en dieselmotoren van de laatste generatie, met verbeterd verbruik dank zij de jongste variant van BMW TwinPower Turbo. De bestaande V8 is grondig onder handen genomen. Een plug-in hybride variant volgt later. Daarin wordt een 2.0-verbrandingsmotor gecombineerd met de eDrive technologie van BMW i voor een gecombineerd vermogen van 240 kW/326 pk met een emissie van 49 g/100 km CO2. De als optie leverbare Integral Active Steering kan nu ook worden geleverd in combinatie met BMW xDrive. Een plug-in hybride variant volgt later.

In de nieuwe 7-Serie debuteert Executive Drive Pro dat het overhellen van de carrosserie in snelle bochten reduceert. De auto komt verder standaard met volledige LED-verlichting, terwijl anti-verblinding Laserlicht met Selective Beam ;als optie beschikbaar komt. Dat laatste werd geïntroduceerd op de BMWi8 en het verdubbelt het zicht van driehonderd tot zeshonderd meter.

Het spreekt vanzelf dat BMW zijn luxe vlaggenschip uitrust met de laatste snufjes op het gebied van comfort en connectiviteit. Zo maakt de 3D-sensor in de auto het mogelijk met handgebaren het infotainment-systeem te bedienen.

Het nieuwe head-up display heeft een 75 procent groter projectie-oppervlak in de voorruit dan voorheen. Ook het Surround View system is van de laatste generatie met parallel Top View display en Panaroma Side View.

BMW Nederland verkocht van de huidige 7-Serie  bijna elfhonderd exemplaren, voornamelijk de 730d met de zescilinder diesel. Wereldwijd werden er van het huidige model ruim 359 duizend exemplaren verkocht. (HHemmes)

 

De nieuwe BMW 7-Serie staat op 24 oktober in de Nederlandse showrooms.

De prijzen van de op dat moment beschikbare modellen:
730d:                    €   95.500

730d xDrive         € 100.500 

740i:                     €   98.000

750i xDrive:         € 128.000


Lange versie:

730Ld:                  € 101.000

730Ld xDrive:      € 105.800

740Li:                   € 103.000

750Li xDrive        € 133.150

BMW presenteert nieuwe 7-Serie in München - Automobielmanagement.nl

BMW presenteert nieuwe 7-Serie in München

Ruim drie maanden vóór zijn wereldpremiere op de IAA in Frankfurt, is gisteren de nieuwe BMW 7-Serie gepresenteerd aan 250 genodigden van de internationale media in BMW Welt in München.

De onthulling vormde het eerste officiële ‘optreden’ van Harald Krüger, die Norbert Reithofer is opgevolgd als voorzitter van de Raad van Bestuur van BMW Group. ’s Middags luidde Krüger op feestelijke wijze met een groot aantal medewerkers in de fabriek in Dingolfing de productiestart in van het nieuwe model. Tegen AM zei bestuurslid Klaus Dräger, die tot vorig jaar verantwoordelijk was voor research en development, dat het belangrijkste aspect van de nieuwe 7-Serie de lichtgewicht structuur is. Dat is een combinatie van cfk (carbon fiber composiet) met staal, magnesium en kunststof. " Wij hebben weliswaar de i8 en i9 ontwikkeld, maar zitten we zitten qua cfk nog in een leerproces. Voor serieproductie is de verwerking niet eenvoudig." Dräger staat nog volledig achter de constructie van de i8: "Hij is absoluut top. Ik zou hem weer precies zo maken."

AM reed twee maanden geleden al met een prototype van deze (zesde generatie van de) 7-Serie die wordt uitgerust van de laatste stand der technologie van het merk. Zo wordt de grote BMW nu standaard voorzien van luchtvering rondom en actieve demping. Daarmee wordt de auto in de sport-mode automatisch 10 mm verlaagd. BMW past op de nieuwe ‘7′ een nieuwe Drive-mode toe, waarmee automatisch de comfort- en sportmodes worden gecombineerd, afhankelijk van stand van het gaspedaal en schakelmomenten. Verder krijgt de auto de beschikking over de jongste innovaties die door de Duitsers zijn ontwikkeld en deel uitmaken van een pakket maatregelen ter voorbereiding op autonoom rijden, zoals het volledig automatisch op afstand inparkeren.
Van de nieuwe generatie komt een normale en een lange variant, beide vanaf de marktintroductie als 730d al dan niet me xDrive, als 740i en als 750i xDrive.
Nieuw zijn de zescilinder benzine- en dieselmotoren van de laatste generatie, met verbeterd verbruik dank zij de jongste variant van BMW TwinPower Turbo. De bestaande V8 is grondig onder handen genomen. Een plug-in hybride variant volgt later. Daarin wordt een 2.0-verbrandingsmotor gecombineerd met de eDrive technologie van BMW i voor een gecombineerd vermogen van 240 kW/326 pk met een emissie van 49 g/100 km CO2. De als optie leverbare Integral Active Steering kan nu ook worden geleverd in combinatie met BMW xDrive. Een plug-in hybride variant volgt later.

In de nieuwe 7-Serie debuteert Executive Drive Pro dat het overhellen van de carrosserie in snelle bochten reduceert. De auto komt verder standaard met volledige LED-verlichting, terwijl anti-verblinding Laserlicht met Selective Beam ;als optie beschikbaar komt. Dat laatste werd geïntroduceerd op de BMWi8 en het verdubbelt het zicht van driehonderd tot zeshonderd meter.

Het spreekt vanzelf dat BMW zijn luxe vlaggenschip uitrust met de laatste snufjes op het gebied van comfort en connectiviteit. Zo maakt de 3D-sensor in de auto het mogelijk met handgebaren het infotainment-systeem te bedienen.

Het nieuwe head-up display heeft een 75 procent groter projectie-oppervlak in de voorruit dan voorheen. Ook het Surround View system is van de laatste generatie met parallel Top View display en Panaroma Side View.

BMW Nederland verkocht van de huidige 7-Serie  bijna elfhonderd exemplaren, voornamelijk de 730d met de zescilinder diesel. Wereldwijd werden er van het huidige model ruim 359 duizend exemplaren verkocht. (HHemmes)

 

De nieuwe BMW 7-Serie staat op 24 oktober in de Nederlandse showrooms.

De prijzen van de op dat moment beschikbare modellen:
730d:                    €   95.500

730d xDrive         € 100.500 

740i:                     €   98.000

750i xDrive:         € 128.000


Lange versie:

730Ld:                  € 101.000

730Ld xDrive:      € 105.800

740Li:                   € 103.000

750Li xDrive        € 133.150