Citroën brengt de Méhari terug

Citroën gaat een nieuwe versie uitbrengen van de Méhari, de ‘strandauto’ van eind jaren zestig die lange tijd een cultmodel was. De nieuwe Méhari is afgeleid van de C4 Cactus en moet al over een goede maand gelanceerd worden.

Voorlopig komt hij nog niet in serieproductie maar Citroën wil er in ieder geval wel al vast één laten zien tijdens de  komende autotentoonstelling van Frankfurt. "Als het een succes blijkt, dan maken we er misschien toch wel veel meer van. Het zou in ieder geval een fun-auto aan ons gamma toevoegen," aldus directrice Linda Jackson van Citroën tegenover de Franse media.

De oude Méhari was van kunststof gemaakt en daardoor erg licht en had als voornaamste kenmerk dat het stoffen dak er helemaal af kon. Van dat model werden er in twintig jaar zo’n 145.000 gebouwd, waarmee die Méhari lang niet zo succesvol was als de 2CV. De auto had echter wel een trouwe schare volgers, vooral onder mensen die iets te doen hadden met (water)sport. Citroën heeft begin deze eeuw al een soort opvolger op de markt gehad, de C3 Pluriel, maar die is wegens teleurstellende verkopen op den duur weer verdwenen.

Citroën brengt de Méhari terug - Automobielmanagement.nl

Citroën brengt de Méhari terug

Citroën gaat een nieuwe versie uitbrengen van de Méhari, de ‘strandauto’ van eind jaren zestig die lange tijd een cultmodel was. De nieuwe Méhari is afgeleid van de C4 Cactus en moet al over een goede maand gelanceerd worden.

Voorlopig komt hij nog niet in serieproductie maar Citroën wil er in ieder geval wel al vast één laten zien tijdens de  komende autotentoonstelling van Frankfurt. "Als het een succes blijkt, dan maken we er misschien toch wel veel meer van. Het zou in ieder geval een fun-auto aan ons gamma toevoegen," aldus directrice Linda Jackson van Citroën tegenover de Franse media.

De oude Méhari was van kunststof gemaakt en daardoor erg licht en had als voornaamste kenmerk dat het stoffen dak er helemaal af kon. Van dat model werden er in twintig jaar zo’n 145.000 gebouwd, waarmee die Méhari lang niet zo succesvol was als de 2CV. De auto had echter wel een trouwe schare volgers, vooral onder mensen die iets te doen hadden met (water)sport. Citroën heeft begin deze eeuw al een soort opvolger op de markt gehad, de C3 Pluriel, maar die is wegens teleurstellende verkopen op den duur weer verdwenen.