EV-nieuws: premiummerken slijpen de messen

Het wordt dringen aan de elektrische top. De Duitse premiummerken Porsche, Mercedes-Benz en Audi werken aan luxe, elektrische suv’s met een serieus bereik. Natuurlijk kijken ze met jaloezie naar het succes van Tesla dat op het punt staat zijn Model X suv te lanceren.

De Amerikaanse ev-pionier zal dit jaar naar schatting 48 duizend Models S verkopen. Daar komen nog eens zevenduizend Models X bij. Binnenkort wordt hij onthuld, eind dit jaar start de levering. Dat zijn samen 55 duizend auto’s. Dat zijn aantallen en bijbehorende omzetten waarvan Europese makers nog niets eens durven te dromen. En tesla zet in op het dubbele aantal. De productiecapaciteit van de fabriek bedraagt inmiddels honderd duizend auto’s per jaar. Daarmee loopt de fabrikant vooruit op de productie van de compacte Model 3.


Audi, Porsche en Mercedes-Benz
Audi presenteert dit najaar een concept van de volelektrische Audi Q6 e-tron. Deze luxe suv haalt vijfhonderd kilometer op een volle accu. De aandrijflijn is gebaseerd op die van de R8 e-tron. Porsche brengt een eigen variant uit, gebruikmakend van de techniek van de Q6. Ook hiervan is een concept te zien op de IAA van Frankfurt in september. En Mercedes-Benz dan? Die denkt serieus over een elektrische suv, vertelt topman Dieter Zetsche. Maar meer dan ‘interessant’  laat hij er nu niet over los.

Prooi
Openen de Duitse merken straks de jacht op Tesla in het suv-segment maar ze worden aan de andere kant zelf prooi. Want in maart van 2016 staat de Tesla Model 3 op de autoshow in Genève. En die neemt het op tegen de BMW 3-serie, de C-Klasse van Mercedes-Benz en de A4 van Audi. Overigens duurt het nog een zeker jaar voordat de levering ervan start. (bron: ZERauto)

 

EV-nieuws: premiummerken slijpen de messen - Automobielmanagement.nl

EV-nieuws: premiummerken slijpen de messen

Het wordt dringen aan de elektrische top. De Duitse premiummerken Porsche, Mercedes-Benz en Audi werken aan luxe, elektrische suv’s met een serieus bereik. Natuurlijk kijken ze met jaloezie naar het succes van Tesla dat op het punt staat zijn Model X suv te lanceren.

De Amerikaanse ev-pionier zal dit jaar naar schatting 48 duizend Models S verkopen. Daar komen nog eens zevenduizend Models X bij. Binnenkort wordt hij onthuld, eind dit jaar start de levering. Dat zijn samen 55 duizend auto’s. Dat zijn aantallen en bijbehorende omzetten waarvan Europese makers nog niets eens durven te dromen. En tesla zet in op het dubbele aantal. De productiecapaciteit van de fabriek bedraagt inmiddels honderd duizend auto’s per jaar. Daarmee loopt de fabrikant vooruit op de productie van de compacte Model 3.


Audi, Porsche en Mercedes-Benz
Audi presenteert dit najaar een concept van de volelektrische Audi Q6 e-tron. Deze luxe suv haalt vijfhonderd kilometer op een volle accu. De aandrijflijn is gebaseerd op die van de R8 e-tron. Porsche brengt een eigen variant uit, gebruikmakend van de techniek van de Q6. Ook hiervan is een concept te zien op de IAA van Frankfurt in september. En Mercedes-Benz dan? Die denkt serieus over een elektrische suv, vertelt topman Dieter Zetsche. Maar meer dan ‘interessant’  laat hij er nu niet over los.

Prooi
Openen de Duitse merken straks de jacht op Tesla in het suv-segment maar ze worden aan de andere kant zelf prooi. Want in maart van 2016 staat de Tesla Model 3 op de autoshow in Genève. En die neemt het op tegen de BMW 3-serie, de C-Klasse van Mercedes-Benz en de A4 van Audi. Overigens duurt het nog een zeker jaar voordat de levering ervan start. (bron: ZERauto)