Jaguar XE ‘Beste Nieuwkomer’ op de zakelijke markt

De Jaguar XE heeft de branche verrast omdat de vakjury de auto verkoos tot Beste Nieuwkomer bij de verkiezing Zakenauto van het Jaar. De prijzen zijn donderdagmiddag bekendgemaakt op het Driving Business Event van het vakblad Automobiel Management.

De aanmoedigingsprijs van Beste Nieuwkomer gaat deze keer naar de Jaguar XE.  Die auto werpt zijn schaduw vér vooruit als veelbelovende zakenauto want hij is nog maar net gelanceerd en kennelijk al meteen zichtbaar op de radar bij leasemaatschappijen, fleetowners en natuurlijk de zakelijke rijders zelf. Jaguar timmert duidelijk aan de weg en deze nieuwe Jaguar mikt niet langer op een (beperkte) liefhebbersgroep met de zogenoemde acquired taste. De nieuwe XE is veel meer een directe concurrent voor Duitse en Zweedse premiummerken door zijn vanaf-prijzen onder de veertig mille en het bijpassende leasetarief. Voorts scoort het merk punten door de ROB-cijfers (reparatie, onderhoud, banden) van de XE positief te beïnvloeden door drie jaar garantie zonder kilometerbeperking te geven, plus drie jaar gratis onderhoud én drie jaar mobiliteitshulp. "Dit werpt z’n vruchten af want zo’n tachtig procent van de XE’s wordt nu al zakelijk aangeschaft", aldus de juryvoorzitter Peter Brouwer.   

Guido Pot nam de prijs in ontvangst: "We zijn nu gekwalificeerd voor het grote spel, het eindtoernooi."

Praktijkprijs
De Zakenauto van het Jaar (en de Beste Nieuwkomer) is een echte praktijkprijs. De auto’s moeten zich op alle gebieden op de weg hebben bewezen, zeker qua kosten. De jurering is een serieuze zaak en de vakjury bestaat uit directieleden van grote leasemaatschappijen in Nederland (LeasePlan, Athlon Car Lease, Alphabet en Arval), uit vertegenwoordigers van grote fleetowners (BAM Groep, Siemens, Enexis en CapGemini), uit een onafhankelijke lease-expert en uit ervaren vakjournalisten. De jury  wordt voorgezeten door de hoofdredacteur van het vakblad Automobiel Management (AM), de initiator van de prijs.  De verkiezing bestaat sinds 1987.

 

 

Jaguar XE ‘Beste Nieuwkomer’ op de zakelijke markt - Automobielmanagement.nl

Jaguar XE ‘Beste Nieuwkomer’ op de zakelijke markt

De Jaguar XE heeft de branche verrast omdat de vakjury de auto verkoos tot Beste Nieuwkomer bij de verkiezing Zakenauto van het Jaar. De prijzen zijn donderdagmiddag bekendgemaakt op het Driving Business Event van het vakblad Automobiel Management.

De aanmoedigingsprijs van Beste Nieuwkomer gaat deze keer naar de Jaguar XE.  Die auto werpt zijn schaduw vér vooruit als veelbelovende zakenauto want hij is nog maar net gelanceerd en kennelijk al meteen zichtbaar op de radar bij leasemaatschappijen, fleetowners en natuurlijk de zakelijke rijders zelf. Jaguar timmert duidelijk aan de weg en deze nieuwe Jaguar mikt niet langer op een (beperkte) liefhebbersgroep met de zogenoemde acquired taste. De nieuwe XE is veel meer een directe concurrent voor Duitse en Zweedse premiummerken door zijn vanaf-prijzen onder de veertig mille en het bijpassende leasetarief. Voorts scoort het merk punten door de ROB-cijfers (reparatie, onderhoud, banden) van de XE positief te beïnvloeden door drie jaar garantie zonder kilometerbeperking te geven, plus drie jaar gratis onderhoud én drie jaar mobiliteitshulp. "Dit werpt z’n vruchten af want zo’n tachtig procent van de XE’s wordt nu al zakelijk aangeschaft", aldus de juryvoorzitter Peter Brouwer.   

Guido Pot nam de prijs in ontvangst: "We zijn nu gekwalificeerd voor het grote spel, het eindtoernooi."

Praktijkprijs
De Zakenauto van het Jaar (en de Beste Nieuwkomer) is een echte praktijkprijs. De auto’s moeten zich op alle gebieden op de weg hebben bewezen, zeker qua kosten. De jurering is een serieuze zaak en de vakjury bestaat uit directieleden van grote leasemaatschappijen in Nederland (LeasePlan, Athlon Car Lease, Alphabet en Arval), uit vertegenwoordigers van grote fleetowners (BAM Groep, Siemens, Enexis en CapGemini), uit een onafhankelijke lease-expert en uit ervaren vakjournalisten. De jury  wordt voorgezeten door de hoofdredacteur van het vakblad Automobiel Management (AM), de initiator van de prijs.  De verkiezing bestaat sinds 1987.