Door het gewijzigde design oogt de Nissan GT-R niet alleen agressiever, het optimaliseert ook de koeling van de motor en de neerwaartse druk op hoge snelheden. Voorbeelden hiervan zijn de grotere ‘V-motion’ grille, de gewijzigde dorpels, de nieuw ontworpen voorbumper met spoilerrand en de luchtroosters aan weerskanten van de achterzijde. Herkenbare elementen als de ronde achterlichten en de vier uitlaatpijpen zijn behouden.

Het interieur is voorzien van een compleet nieuw dashboard. Het geheel is afgewerkt met leer, dat met de hand is gestikt. Instrumentarium en middenconsole hebben een duidelijke cockpit layout. Het aantal knoppen is aanzienlijk gereduceerd. Meer functies zijn nu te bedienen via de 8-inch touchscreen van het infotainmentsysteem en de Display command control unit tussen de voorstoelen.

Twinturbo V6
De 3,8-liter V6 twinturbomotor levert nu 414 kW (570 pk) bij 6.800 tpm (+15 pk) en 633 Nm. Dat is bereikt door verhoging van onder meer de turbodruk en ontstekingstiming per cilinder. De zestrapsautomaat met dubbele koppeling is verder verfijnd. Tevens zijn de schakelpeddels nu gemonteerd aan het stuurwiel in plaats van de stuurkolom.
Door een stijvere carrosserie en een gewijzigde wielophanging zijn wegligging en stabiliteit verder verbeterd. Nieuwe 20-inch lichtmetalen wielen garanderen een indrukwekkende hoeveelheid grip. Ondanks alle verbeteringen op het gebied van performance is de Nissan GT-R volgens de importeur opmerkelijk comfortabel voor een auto van dit type. Dat is mede te danken aan de verbeterde demping van kleine oneffenheden en extra geluidsisolatie in de cabine.
De vernieuwde Nissan GT-R is leverbaar vanaf komende zomer. Pre-ordering start vanaf april. De prijzen voor de Nederlandse markt worden in een later stadium bekend gemaakt.