Jaguar I-PACE concurrent voor Tesla Model X

Jaguar heeft met de I-PACE zijn eerste elektrische auto aan de wereld gepresenteerd. De SUV, die gezien kan worden als een stevige concurrent voor de Model X van Tesla, moet over twee jaar op de markt komen. Het prijskaartje is nog niet bekend maar zal zeker boven de 50.000 dollar uitkomen.

Jaguar I-PACE concurrent voor Tesla Model X

De I-PACE werd gepresenteerd aan de vooravond van de autoshow van Los Angeles die vrijdag de deuren opent voor het publiek. "Dit is voor Jaguar de eerste batterij-aangedreven elektrische auto. We openen hiermee een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van ons legendarische merk," zei directeur design Ian Callum daarbij.

Jaguar presenteert de auto als het eerste ‘premium-model in het segment van de elektrische compacte SUV’s’. Het chassis is speciaal ontwerpen voor een batterij-aangedreven auto, met onder meer een verder naar voren staande bestuurderspositie die daardoor meer ruimte biedt. Volgens JLR biedt de auto 400 pk met een bereik van ruim 350 kilometer. De bekende ‘0 tot 60 mile’, ofwel optrekken naar 100 km/u doet de I-PACE in vier seconden.

Jaguar I-PACE concurrent voor Tesla Model X - Automobielmanagement.nl

Jaguar I-PACE concurrent voor Tesla Model X

Jaguar heeft met de I-PACE zijn eerste elektrische auto aan de wereld gepresenteerd. De SUV, die gezien kan worden als een stevige concurrent voor de Model X van Tesla, moet over twee jaar op de markt komen. Het prijskaartje is nog niet bekend maar zal zeker boven de 50.000 dollar uitkomen.

Jaguar I-PACE concurrent voor Tesla Model X

De I-PACE werd gepresenteerd aan de vooravond van de autoshow van Los Angeles die vrijdag de deuren opent voor het publiek. "Dit is voor Jaguar de eerste batterij-aangedreven elektrische auto. We openen hiermee een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van ons legendarische merk," zei directeur design Ian Callum daarbij.

Jaguar presenteert de auto als het eerste ‘premium-model in het segment van de elektrische compacte SUV’s’. Het chassis is speciaal ontwerpen voor een batterij-aangedreven auto, met onder meer een verder naar voren staande bestuurderspositie die daardoor meer ruimte biedt. Volgens JLR biedt de auto 400 pk met een bereik van ruim 350 kilometer. De bekende ‘0 tot 60 mile’, ofwel optrekken naar 100 km/u doet de I-PACE in vier seconden.