BMW i3 niet meer leverbaar met range-extender

De komst van de vernieuwde BMW i3 met groter accupakket heeft gevolgen voor de versie met range-extender. Deze zogeheten REX-uitvoering mag met pensioen.

BMW ziet verkopen elektrische auto’s teruglopen

Dat meldt de website ZERauto. "De productie van de i3 met range-extender stopt. In de toekomst verkopen we alleen nog maar de volledig elektrisch aangedreven uitvoering", zegt BMW. "Met het grotere elektrische rijbereik in combinatie met de toenemende beschikbaarheid van snellaadfaciliteiten, denken we dat de klant steeds meer voor de volledige elektrische i3 kiest." 

120 Ah-accupakketten

BMW presenteerde onlangs de vernieuwde i3 en i3s met 120 Ah-accupakketten. De actieradius van de 120 Ah/42,2 kWh-batterij bedraagt 285 tot 310 kilometer voor de i3 en 270 – 285 kilometer voor de i3s. Dat is volgens BMW meer dan genoeg om de range-extender buiten de deur te zetten.

650 cc grote tweecilinder

De BMW i3 REX had een 650 cc grote tweecilinder benzinemotor die actief werd als het accupakket leeg dreigde te raken. Zodoende kon het accupakket onderweg worden opgeladen waardoor de actieradius werd vergroot.

BMW i3 niet meer leverbaar met range-extender - Automobielmanagement.nl

BMW i3 niet meer leverbaar met range-extender

De komst van de vernieuwde BMW i3 met groter accupakket heeft gevolgen voor de versie met range-extender. Deze zogeheten REX-uitvoering mag met pensioen.

BMW ziet verkopen elektrische auto’s teruglopen

Dat meldt de website ZERauto. "De productie van de i3 met range-extender stopt. In de toekomst verkopen we alleen nog maar de volledig elektrisch aangedreven uitvoering", zegt BMW. "Met het grotere elektrische rijbereik in combinatie met de toenemende beschikbaarheid van snellaadfaciliteiten, denken we dat de klant steeds meer voor de volledige elektrische i3 kiest." 

120 Ah-accupakketten

BMW presenteerde onlangs de vernieuwde i3 en i3s met 120 Ah-accupakketten. De actieradius van de 120 Ah/42,2 kWh-batterij bedraagt 285 tot 310 kilometer voor de i3 en 270 – 285 kilometer voor de i3s. Dat is volgens BMW meer dan genoeg om de range-extender buiten de deur te zetten.

650 cc grote tweecilinder

De BMW i3 REX had een 650 cc grote tweecilinder benzinemotor die actief werd als het accupakket leeg dreigde te raken. Zodoende kon het accupakket onderweg worden opgeladen waardoor de actieradius werd vergroot.