Dat meldt het Duitse tijdschrift Auto Motor und Sport, zich baserend op een interview van PSA-topman Philippe Varin aan een regionale Franse krant. Met een nieuwe naam kan PSA duidelijk onderscheid maken met de PSA-merken Peugeot en Citroën en toch het succesvolle ‘Dacia-segment’ ontginnen. Op zich was Talbot nooit een low budgetmerk, maar het werd in 1986 stopgezet en dat is zo lang geleden dat PSA ervan uitgaat dat het grote publiek zich er niet door zal laten leiden. Talbot genoot in de jaren tachtig een uiterst twijfelachtige reputatie als het ging om kwaliteit.
Mijns inziens had de naam Simca beter geweest. Beter imago dan Talbot.
Inderdaad Derk Simca heeft een veel betere naam dan Talbot,want die gingen wel erg snel kapot.Simca kunnen veel mensen zich als eerste auto nog erg goed herinneren
Ex. Simca-Chrysler-Talbot dealer.
Ach, Dacia genoot vroeger ook de reputatie rampzalige auto’s te bouwen, veel slechter dan welke Talbot ook. Die naam heeft het succes nu niet bepaald in de weg gestaan, zo lijkt het.
Simple, simpel, Simca.
Ook al stond SIMCA destijds voor iets héél anders,verkoop je voordelige auto’s uit het lage prijssegment het best onder een simpele naam.
Simca moet het zijn!