Bergers bergen een recordaantal auto’s

Bergers hebben in het derde kwartaal van 2010 een record gevestigd: er werden maar liefst 12.394 bergingen geregistreerd.

De gemiddelde aanrijdtijd bedroeg 14 minuten en 43 seconden, 12 seconden sneller dan in het tweede kwartaal.  Dit meldt het Verbond van Verzekeraars. Verzekeraars, alarmcentrales en Rijkswaterstaat hebben eind jaren negentig de Stichting Incident Management Nederland opgezet. Deze stichting contracteert bergingsbedrijven en kan door politie, Rijkswaterstaat en de ANWB worden gebeld. Verzekeraars betalen de verzekerde bergingskosten en de apparaatkosten van de stichting; Rijkswaterstaat neemt de kosten van pechhulpverslepingen en bergingen van buitenlandse en onverzekerde voertuigen voor zijn rekening.

Uit cijfers van de Stichting Incident Management Nederland blijkt dat bergingsacties steeds sneller verlopen. Volgens de eisen moet een berger in 90% van de gevallen binnen 20 minuten ter plaatse zijn. In het derde kwartaal werd die norm ruimschoots gehaald: van de rayons met ten minste tien bergingen, waren er 35 die in meer dan 95 procent van de gevallen binnen twintig minuten ter plaatse waren. In elf rayons bedroeg dit percentage 100 procent. De gemiddelde aanrijdtijd bedroeg 14 minuten en 43 seconden. Het gaat daarbij om de bruto-aanrijdtijd, dus zonder correctie voor vertraging door bijvoorbeeld file.

Reacties

Voor degene die het nog niet weten:

Nederland heeft het snelste, beste en goedkoopste bergingsapparaat van de hele wereld !!

En alle bergers rijden met dezelfde gele voertuigen !

En alle bergers, bergingsvoertuigen en bedrijven zijn gecertificeerd !

En alle Nederlandse voertuigen t/m 3500 kg worden na een aanrijding of door het van de weg raken gratis geborgen en getransporteerd, kost de eigenaar geen cent !

Geplaatst door: Berger op

Door de tomeloze inzet van de bergers en de samenhorigheid in de branchevereniging is het Nederlandse bergersnetwerk idd. uitgeroepen tot het beste van de wereld. Daar mogen we best nog trots op zijn. Mede daardoor is ook de basis gelegd voor het huidige Incident Management van RWS. Waar ik minder trots op ben is dat de alarmcentrales – verenigd in de Stichting Incident Mangement – nog steeds eisen dat de weg zo goedkoop mogelijk vrij gemaakt moet worden. Om dit doel te bereiken wordt de norm van 20 minuten aanrijden uitgenut. Er wordt dan verders niet gekeken of er een berger binnen b.v. 3 minuten terplaatse kan zijn. Deze week is op tv te zien geweest dat elke minuut eerdere afhandeling van de file 3 minuten tijdwinst oplevert. (in Amerika is dit zelfs 4 minuten). Handel 12.000 aanrijdingen 1 minuut sneller af en je hebt 36.000 minder fileverliesuren, die volgens een rekenmethode van RWS € 30,- per minuut per rijbaan kost oftewel ruim 1 miljoen euro!

Geplaatst door: Marry Kwekel AA-team op
Bergers bergen een recordaantal auto’s - Automobielmanagement.nl

Bergers bergen een recordaantal auto’s

Bergers hebben in het derde kwartaal van 2010 een record gevestigd: er werden maar liefst 12.394 bergingen geregistreerd.

De gemiddelde aanrijdtijd bedroeg 14 minuten en 43 seconden, 12 seconden sneller dan in het tweede kwartaal.  Dit meldt het Verbond van Verzekeraars. Verzekeraars, alarmcentrales en Rijkswaterstaat hebben eind jaren negentig de Stichting Incident Management Nederland opgezet. Deze stichting contracteert bergingsbedrijven en kan door politie, Rijkswaterstaat en de ANWB worden gebeld. Verzekeraars betalen de verzekerde bergingskosten en de apparaatkosten van de stichting; Rijkswaterstaat neemt de kosten van pechhulpverslepingen en bergingen van buitenlandse en onverzekerde voertuigen voor zijn rekening.

Uit cijfers van de Stichting Incident Management Nederland blijkt dat bergingsacties steeds sneller verlopen. Volgens de eisen moet een berger in 90% van de gevallen binnen 20 minuten ter plaatse zijn. In het derde kwartaal werd die norm ruimschoots gehaald: van de rayons met ten minste tien bergingen, waren er 35 die in meer dan 95 procent van de gevallen binnen twintig minuten ter plaatse waren. In elf rayons bedroeg dit percentage 100 procent. De gemiddelde aanrijdtijd bedroeg 14 minuten en 43 seconden. Het gaat daarbij om de bruto-aanrijdtijd, dus zonder correctie voor vertraging door bijvoorbeeld file.

Reacties

Voor degene die het nog niet weten:

Nederland heeft het snelste, beste en goedkoopste bergingsapparaat van de hele wereld !!

En alle bergers rijden met dezelfde gele voertuigen !

En alle bergers, bergingsvoertuigen en bedrijven zijn gecertificeerd !

En alle Nederlandse voertuigen t/m 3500 kg worden na een aanrijding of door het van de weg raken gratis geborgen en getransporteerd, kost de eigenaar geen cent !

Geplaatst door: Berger op

Door de tomeloze inzet van de bergers en de samenhorigheid in de branchevereniging is het Nederlandse bergersnetwerk idd. uitgeroepen tot het beste van de wereld. Daar mogen we best nog trots op zijn. Mede daardoor is ook de basis gelegd voor het huidige Incident Management van RWS. Waar ik minder trots op ben is dat de alarmcentrales – verenigd in de Stichting Incident Mangement – nog steeds eisen dat de weg zo goedkoop mogelijk vrij gemaakt moet worden. Om dit doel te bereiken wordt de norm van 20 minuten aanrijden uitgenut. Er wordt dan verders niet gekeken of er een berger binnen b.v. 3 minuten terplaatse kan zijn. Deze week is op tv te zien geweest dat elke minuut eerdere afhandeling van de file 3 minuten tijdwinst oplevert. (in Amerika is dit zelfs 4 minuten). Handel 12.000 aanrijdingen 1 minuut sneller af en je hebt 36.000 minder fileverliesuren, die volgens een rekenmethode van RWS € 30,- per minuut per rijbaan kost oftewel ruim 1 miljoen euro!

Geplaatst door: Marry Kwekel AA-team op