Jijbepaalt.nl focust op eigenaar schadeauto

Onder de noemer Jijbepaalt.nl is in de schadeherstelmarkt een initiatief van start gegaan dat op een onafhankelijke manier de belangen van de voertuigeigenaar wil behartigen.

Jijbepaalt.nl is opgezet om auto-eigenaren te ontzorgen, naar eigen zeggen in het belang van de autobezitter en niet van de verzekeraar. Men heeft een onafhankelijk landelijk Schade Assistentie Meldpunt (0900 0988) en werkt samen met Experda voor alle expertises in opdracht van Jijbepaalt.nl. Verder is er een eigen Jijbepaalt Garantie. Particulieren die hun schade aanmelden worden gekoppeld aan een team dat "totaalontzorging in het belang van de eigenaar van de auto" belooft. Op de website: "Wij kennen je rechten en handelen alles in opdracht van jou onafhankelijk, transparant en integer af." Daarbij wordt niet onderhandeld met verzekeraars over reparatiemethoden of prijs.

Initiatiefneemster Irene Sommeling zegt de autobezitter ervan bewust te willen maken dat schadesturing niet in zijn belang is. Ook neemt ze de keuze voor het schadeherstelbedrijf onder de loep. Meer in het bijzonder: wordt het iemand die onafhankelijk is en waar de betrokkene klant is of een bedrijf dat is aangesloten bij ketens die contracten met verzekeraars hebben? Dat laatste is volgens de website af te raden: "je bent geen klant, maar een kostenpost."

Sommeling roept ondernemers op (weer) ondernemer te durven zijn. "Het is voor verzekeraars onmogelijk om onafhankelijk en integer jouw belang als klant te behartigen. Verzekeraars moeten de eigenaar van de auto bij schade schadeloos stellen." Volgens Sommeling maakt in veel schadebedrijven in de sturing de verzekeraar de dienst uit. "De ondernemer heeft zijn bedrijfsvoering aangepast aan de sturing en is hier afhankelijk van geworden. Schades moeten goedkoper hersteld worden, service dient gratis te zijn, anders volgen sancties in sturing. Deze bedrijven laten zich leiden door angst en schijnzekerheid."

Bron: Autoschadeportaal.nl 

Reacties

Dit is een geweldig initiatief. Eindelijk eens stelling durven te nemen tegen de grote en machtige schadesturing. Als onafhangkelijke reparateur krijg ik steeds meer berichten van klanten over de agressieve en intimiderende manier waarop klanten door de verzekeraars worden gestuurd! Zelfs bij verhaalschades worden klanten erop geattendeerd dat ze bij een onafhangkelijk bedrijf wel rekening moeten houden met hun eigen risico bij een schade!? Ook zo een regel, bepaald door de verzekeraars om klanten te dwingen hun auto te laten repareren bij een bedrijf waar de verzekering bepaald hoeveel een reparatie mag kosten! Pure broodroof. Succes met dit innitiatief.

Geplaatst door: Patrick Tillie op

”Daarbij wordt niet onderhandeld met verzekeraars over reparatiemethoden of prijs”
Ja hoor gelooft u zich zelf!? Dit ruikt naar oplichting……

Geplaatst door: Paul op

Ik zie weinig verschil met initiatieven als Schadekiek, Deukweg etc.

Is dit niet exact hun bedoeling met de apps?

Geplaatst door: Johan op
Jijbepaalt.nl focust op eigenaar schadeauto - Automobielmanagement.nl

Jijbepaalt.nl focust op eigenaar schadeauto

Onder de noemer Jijbepaalt.nl is in de schadeherstelmarkt een initiatief van start gegaan dat op een onafhankelijke manier de belangen van de voertuigeigenaar wil behartigen.

Jijbepaalt.nl is opgezet om auto-eigenaren te ontzorgen, naar eigen zeggen in het belang van de autobezitter en niet van de verzekeraar. Men heeft een onafhankelijk landelijk Schade Assistentie Meldpunt (0900 0988) en werkt samen met Experda voor alle expertises in opdracht van Jijbepaalt.nl. Verder is er een eigen Jijbepaalt Garantie. Particulieren die hun schade aanmelden worden gekoppeld aan een team dat "totaalontzorging in het belang van de eigenaar van de auto" belooft. Op de website: "Wij kennen je rechten en handelen alles in opdracht van jou onafhankelijk, transparant en integer af." Daarbij wordt niet onderhandeld met verzekeraars over reparatiemethoden of prijs.

Initiatiefneemster Irene Sommeling zegt de autobezitter ervan bewust te willen maken dat schadesturing niet in zijn belang is. Ook neemt ze de keuze voor het schadeherstelbedrijf onder de loep. Meer in het bijzonder: wordt het iemand die onafhankelijk is en waar de betrokkene klant is of een bedrijf dat is aangesloten bij ketens die contracten met verzekeraars hebben? Dat laatste is volgens de website af te raden: "je bent geen klant, maar een kostenpost."

Sommeling roept ondernemers op (weer) ondernemer te durven zijn. "Het is voor verzekeraars onmogelijk om onafhankelijk en integer jouw belang als klant te behartigen. Verzekeraars moeten de eigenaar van de auto bij schade schadeloos stellen." Volgens Sommeling maakt in veel schadebedrijven in de sturing de verzekeraar de dienst uit. "De ondernemer heeft zijn bedrijfsvoering aangepast aan de sturing en is hier afhankelijk van geworden. Schades moeten goedkoper hersteld worden, service dient gratis te zijn, anders volgen sancties in sturing. Deze bedrijven laten zich leiden door angst en schijnzekerheid."

Bron: Autoschadeportaal.nl 

Reacties

Dit is een geweldig initiatief. Eindelijk eens stelling durven te nemen tegen de grote en machtige schadesturing. Als onafhangkelijke reparateur krijg ik steeds meer berichten van klanten over de agressieve en intimiderende manier waarop klanten door de verzekeraars worden gestuurd! Zelfs bij verhaalschades worden klanten erop geattendeerd dat ze bij een onafhangkelijk bedrijf wel rekening moeten houden met hun eigen risico bij een schade!? Ook zo een regel, bepaald door de verzekeraars om klanten te dwingen hun auto te laten repareren bij een bedrijf waar de verzekering bepaald hoeveel een reparatie mag kosten! Pure broodroof. Succes met dit innitiatief.

Geplaatst door: Patrick Tillie op

”Daarbij wordt niet onderhandeld met verzekeraars over reparatiemethoden of prijs”
Ja hoor gelooft u zich zelf!? Dit ruikt naar oplichting……

Geplaatst door: Paul op

Ik zie weinig verschil met initiatieven als Schadekiek, Deukweg etc.

Is dit niet exact hun bedoeling met de apps?

Geplaatst door: Johan op