AAS liet het onderzoek uitvoeren ter gelegenheid van de introductie van AAS Dagherstel. Onder dit nieuwe label biedt de keten autobezitters de mogelijkheid om kleine schades snel en effectief te laten repareren. Volgens directeur Nicole Spenkelink heeft driekwart van de autobezitters geen idee wat het kost om een parkeerdeuk te laten repareren. "Daarom kan de klant bij AAS Dagherstel direct zien wat de kosten zijn, hoelang het duurt en zelfs welke besparing het oplevert voor het milieu."

Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen kleine schades laten zitten, maar ook dat er nog veel onbekendheid is met de mogelijkheden voor cosmetisch herstel. Ongeveer veertig procent vindt dat reparatie van kleine schades niet langer dan vier uur mag duren. Die tijd wordt bij voorkeur doorgebracht met lezen, werken, tv kijken of niets doen. Enkele ge-interviewden gaven aan wel wat te zien in de diensten van een masseur, kapper of schoonheidsspecialiste.

Meer dan de helft liep in de afgelopen twee jaar een krasje of een parkeerdeukje op. Eén op de drie schaderijders weet niet hoe hoog het eigen risico van hun autoverzekering is. Ruim de helft van de ondervraagden zegt bij een kleine schade eerst contact op te nemen met hun garage of dealer. AAS wil hierop inspelen met de nieuwe eigen vestiging in Den Haag Forepark. Er zijn werkplekken met Wifi en een wachtruimte die is ingericht als huiskamer. Voor vervangend vervoer is een fiets of scooter beschikbaar of wordt de klant even thuisgebracht.