De vergelijkingssite is volgens de initiatiefnemers (mediabureau ClickConcepts uit Deventer) de eerste in de autobranche die op één virtueel podium alle activiteiten in de werkplaats afdekt.

Sinds de start eind vorig jaar hebben zich volgens woordvoerder Koray Ak meer dan honderdvijftig schadeherstellers en garagebedrijven ingeschreven. Focwa- of RDW-gecertificeerd zijn is een voorwaarde. Ook in de sfeer van ondersteunende zaken (internet, haal- en brengservice, leenfiets, vervangende auto) gelden harde criteria.

Offertes gaan op basis van kenteken, gedetailleerde foto’s en omschrijving door de partij die de opdracht aanbiedt. Deelnemende bedrijven kunnen kiezen uit een gratis of (betaald) premium account. In het eerste geval bestaan er geen maandelijkse kosten, maar ontvangt de ondernemer tien procent van het winnende bod op een opdracht. Het premiumaccount kost vijftig euro per maand en twee procent per winnend bod. Het omvat verder onder meer een bedrijfsprofiel, link naar de eigen site, uitgebreide info over hun bedrijf en logovermelding.

De gratis account heeft dit niet. De particulier die zijn schade plaatst kan dus niet zien met wie hij gaat werken. Het geeft de premiumgebruikers grotere kans dat de offerte wordt geaccepteerd door vertrouwen te geven aan hun nieuwe klant. Overigens kunnen nieuwe klanten de komende drie maanden nog gebruik kunnen maken van een gratis account met alle voordelen van de premiumversie.

ClickConcepts kwam begin december ook met de website Hoogsteautobod.nl, een platform voor vraag naar en aanbod van occasions. Particulieren kunnen er gratis hun tweedehands voertuig plaatsen, waarna ze gedurende 24 uur biedingen ontvangen van RDW-erkende autobedrijven. Het is aan de verkopende partij om te beslissen of hij het bod accepteert. Ook hier wordt voor zakelijke partijen gewerkt met een gratis of premium account.