Met de app kan de schade bij inspectie van het voertuig onmiddellijk worden geregistreerd en bij CarGarantie worden gemeld. Omdat CarGarantie in principe niet meer dan een paar minuten nodig heeft om online schadeaangiftes te verwerken, krijgt de dealer al feedback over het schadegeval nog voor de klant het autobedrijf weer verlaat. Ook autobedrijven die niet met tablets werken, kunnen met de smartphone voortaan vanuit de werkplaats flexibel schadeaangiftes doen.
De app is ontwikkeld voor tablets en smartphones met de besturingssystemen Android en iOS en kan via Google Play of de AppStore worden gedownload. De app is intuïtief te gebruiken en biedt de gebruiker onvervalste voordelen. Met een QR-code krijgt de servicemedewerker rechtstreeks toegang tot de contractgegevens van het voertuig.
Daarna kan hij de schade aangeven en de reeds opgeslagen of aangegeven schades op het scherm oproepen. Zodra de gegevens volledig zijn, kan het schadegeval meteen worden doorgestuurd. Voortaan heeft een geoefend gebruiker nauwelijks twee minuten nodig voor een schadeaangifte, aldus CarGarantie.