Tijdens de sneak preview maandag van twee exclusief voor Nederland ingevlogen auto’s vatte pr-manager Dennis Homberg de werking daarom samen als ‘een voorziening die hufterigheid in het verkeer moet voorkomen’. Een oplossing voor fleetwoners is een nettere kwalificatie voor het systeem, dat het motorvermogen aanpast op de beladingsgraad van de bestelauto. Met andere woorden: pas bij de zwaarste belading kan de bestuurder over het volle vermogen beschikken. Het systeem komt voort uit de wens van Duitse vlootbeheerders, die hun voertuigen niet langer met 160 km/u of meer over de Autobahn willen zien razen. Dat is namelijk niet goed voor de naam van het bedrijf, dat meestal groot op de zijkant staat geschreven, en het is niet goed voor de verkeersveiligheid. De vrijdagmiddag zou er berucht zijn vanwege de onbeladen bestelauto’s die dan laagvliegend huiswaarts keren en veel ongevallen veroorzaken.
Ford Nederland heeft nog geen prijzen voor de nieuwe Transit maar verwijst naar de concurrent. "We zullen dicht bij de prijzen van de VW Transporter zitten."
Meer over de nieuwe Transit in Automobiel Management 9 van 18 mei.
Hartstikke leuk, maar met volle belading halen ze de 140 ook nog wel begrijp ik, want dan hebben ze wel vol vermogen.
Dan heb ik liever dat er een lege bus achterop mij klapt bij een file dan een vol beladen bus!
Ergo: die dingen gewoon minder krachtig maken, of begrenzen op maximaal 100 km/h. Dat is hard zat voor een busje.
Ik heb een Transporter T 5 2.5tdi 180 pk met goede veren verlaagd topvelgen er onder en gaan met die banaan. Rij 50.000 p jaar vnl over de autobahn en rijd al 13 jaar met 200 km over de autobahn zonder ongelukken heerlijk
Vliegende Hollanders horen wat mij betreft alleen in de Efteling thuis.
eigenlijk zouden alle lease auto’s begrenst moeten worden op 100 kmh omdat ook veel ongelukken worden veroorzaakt door mensen die zich geen zorgen hoeven te maken over autokosten.
@Ruth, je bent een flinke jongen!