Nieuwe Renault Trafic oogt vertrouwd

Renault onthult de nieuwe Trafic, een model dat het zelf als ‘geheel vernieuwd’ omschrijft en waarvan in- en exterieur ‘gerestyled’ zijn.

Inderdaad is er geen sprake van een stijlbreuk, zodat het model nog steeds direct als Trafic herkenbaar is. Opmerkelijk is de keuze voor een kleine dieselmotor van 1,6-liter met naar keuze een of twee turbo’s. Het opgegeven verbruik is 6,0 l/100 km.

Bestelauto’s behoren veelal tot de meest succesvolle modellen die een fabrikant levert. Renault is trots dat de geschiedenis van de Trafic helemaal teruggaat tot 1980 en dat het sindsdien 1,6 miljoen bestelauto’s en personenbussen met deze naam heeft verkocht. Trots is het ook op het feit dat de productie in eigen land plaatsvindt (Sandouville), net als die van hun andere Europese modellen Kangoo en Master. De nieuwe Trafic zal dit jaar in vijftig landen op de markt worden gebracht. Dankzij een investering van 230 miljoen euro is de fabriek van Sandouville meer dan klaar voor de productie van de nieuwe Trafic, aldus de fabrikant.

Zakelijker

Het uiterlijk van het nieuwe model is wat zakelijker geworden, met een duidelijke, nieuwe merkidentiteit. Het ontwerp is van ‘onze’ Laurens van den Acker. De voorruit is schuiner geplaatst, waardoor deze een duidelijke scheiding vormt tussen bestuurdersruimte en motorkap.

De nieuwe Renault Trafic wordt maatwerk dankzij de grote diversiteit van het gamma. Hij is leverbaar in bijna zeventig versies, twee hoogtes en twee lengtes, maar ook als gesloten bestel, dubbele cabine, platform cabine en als personenbus. Bovendien zijn er zeer veel ombouwmogelijkheden voor de nieuwe Trafic, die door erkende partner-carrosseriebedrijven worden verzorgd.  

De aan de Trafic verwante Opel Vivaro zal binnen afzienbare termijn eveneens worden gepresenteerd; op 10 april vindt de statische presentatie van beide modellen plaats. 

Nieuwe Renault Trafic oogt vertrouwd - Automobielmanagement.nl

Nieuwe Renault Trafic oogt vertrouwd

Renault onthult de nieuwe Trafic, een model dat het zelf als ‘geheel vernieuwd’ omschrijft en waarvan in- en exterieur ‘gerestyled’ zijn.

Inderdaad is er geen sprake van een stijlbreuk, zodat het model nog steeds direct als Trafic herkenbaar is. Opmerkelijk is de keuze voor een kleine dieselmotor van 1,6-liter met naar keuze een of twee turbo’s. Het opgegeven verbruik is 6,0 l/100 km.

Bestelauto’s behoren veelal tot de meest succesvolle modellen die een fabrikant levert. Renault is trots dat de geschiedenis van de Trafic helemaal teruggaat tot 1980 en dat het sindsdien 1,6 miljoen bestelauto’s en personenbussen met deze naam heeft verkocht. Trots is het ook op het feit dat de productie in eigen land plaatsvindt (Sandouville), net als die van hun andere Europese modellen Kangoo en Master. De nieuwe Trafic zal dit jaar in vijftig landen op de markt worden gebracht. Dankzij een investering van 230 miljoen euro is de fabriek van Sandouville meer dan klaar voor de productie van de nieuwe Trafic, aldus de fabrikant.

Zakelijker

Het uiterlijk van het nieuwe model is wat zakelijker geworden, met een duidelijke, nieuwe merkidentiteit. Het ontwerp is van ‘onze’ Laurens van den Acker. De voorruit is schuiner geplaatst, waardoor deze een duidelijke scheiding vormt tussen bestuurdersruimte en motorkap.

De nieuwe Renault Trafic wordt maatwerk dankzij de grote diversiteit van het gamma. Hij is leverbaar in bijna zeventig versies, twee hoogtes en twee lengtes, maar ook als gesloten bestel, dubbele cabine, platform cabine en als personenbus. Bovendien zijn er zeer veel ombouwmogelijkheden voor de nieuwe Trafic, die door erkende partner-carrosseriebedrijven worden verzorgd.  

De aan de Trafic verwante Opel Vivaro zal binnen afzienbare termijn eveneens worden gepresenteerd; op 10 april vindt de statische presentatie van beide modellen plaats.