Geheel nieuwe Iveco Daily in juni

Iveco introduceert in juni een geheel nieuwe Daily. De bestelwagen-range neemt de klassieke chassis-structuur ongewijzigd over van zijn voorganger. Iveco zegt hiermee de stevigheid, flexibiliteit en duurzaamheid op lange termijn te kunnen verzekeren en ook de mogelijkheden voor configuratie van de chassis-cabine-uitvoeringen te verhogen.

De ontwikkelingsinspanningen bij de auto concentreerden zich op beide versies: de chassis-cabine en de bestelwagen, aldus Iveco. "Toch wordt er meer nadruk gelegd op die laatste versie, die zijn prestaties in elk opzicht ziet verbeteren: de behandelings- en transportcapaciteiten profiteren van de geoptimaliseerde volumes en het gebruiksgemak neemt toe dankzij de beter toegankelijke laadvloer."  

Bestelauto: 20 kuub
Iveco heeft de inhoud van de bestelwagen vergroot door de verhoudingen tussen de wielbasis, de totale lengte en de lengte van de laadvloer te herzien. Het heeft nieuwe modellen met het indrukwekkende volume van 18 en 20 m³ gecreëerd. Een nieuwe versie van 11 m³ heeft volgens het merk "een ongeëvenaarde laadefficiëntie: dat is de index die de verhouding tussen de lengte van het laadcompartiment en de totale lengte van het voertuig meet."

Nieuwe wielophangingen
De nieuwe Daily heeft een nieuw design, met langere wielbases en een kortere achteroverbouw. Alle modellen tot 3,5 ton zijn uitgerust met een nieuwe voorwielophanging. De modellen met enkel-lucht op de achteras kregen een nieuwe achterwielophanging die de hoogte van de laadvloer met naar schatting 55 millimeter verlaagt. Iveco belooft voorts een brandstofverbruik dat 5% lager is dan van het vorige model. Om het leveringsaanbod te completeren wordt de New Daily ook verkrijgbaar in diverse minibus- versies, om in te spelen op de behoeften van klanten die in de sector van het personenvervoer werken, en dan zowel binnenstedelijk als voor snelle intercitytransfers.

Productie in Italië en Spanje

De nieuwe Daily rolt van de band in de Iveco-fabrieken in Suzzara (Italië) en Valladolid (Spanje). In beide vestigingen is fors in de vernieuwing van de productielijnen geïnvesteerd.

Geheel nieuwe Iveco Daily in juni - Automobielmanagement.nl

Geheel nieuwe Iveco Daily in juni

Iveco introduceert in juni een geheel nieuwe Daily. De bestelwagen-range neemt de klassieke chassis-structuur ongewijzigd over van zijn voorganger. Iveco zegt hiermee de stevigheid, flexibiliteit en duurzaamheid op lange termijn te kunnen verzekeren en ook de mogelijkheden voor configuratie van de chassis-cabine-uitvoeringen te verhogen.

De ontwikkelingsinspanningen bij de auto concentreerden zich op beide versies: de chassis-cabine en de bestelwagen, aldus Iveco. "Toch wordt er meer nadruk gelegd op die laatste versie, die zijn prestaties in elk opzicht ziet verbeteren: de behandelings- en transportcapaciteiten profiteren van de geoptimaliseerde volumes en het gebruiksgemak neemt toe dankzij de beter toegankelijke laadvloer."  

Bestelauto: 20 kuub
Iveco heeft de inhoud van de bestelwagen vergroot door de verhoudingen tussen de wielbasis, de totale lengte en de lengte van de laadvloer te herzien. Het heeft nieuwe modellen met het indrukwekkende volume van 18 en 20 m³ gecreëerd. Een nieuwe versie van 11 m³ heeft volgens het merk "een ongeëvenaarde laadefficiëntie: dat is de index die de verhouding tussen de lengte van het laadcompartiment en de totale lengte van het voertuig meet."

Nieuwe wielophangingen
De nieuwe Daily heeft een nieuw design, met langere wielbases en een kortere achteroverbouw. Alle modellen tot 3,5 ton zijn uitgerust met een nieuwe voorwielophanging. De modellen met enkel-lucht op de achteras kregen een nieuwe achterwielophanging die de hoogte van de laadvloer met naar schatting 55 millimeter verlaagt. Iveco belooft voorts een brandstofverbruik dat 5% lager is dan van het vorige model. Om het leveringsaanbod te completeren wordt de New Daily ook verkrijgbaar in diverse minibus- versies, om in te spelen op de behoeften van klanten die in de sector van het personenvervoer werken, en dan zowel binnenstedelijk als voor snelle intercitytransfers.

Productie in Italië en Spanje

De nieuwe Daily rolt van de band in de Iveco-fabrieken in Suzzara (Italië) en Valladolid (Spanje). In beide vestigingen is fors in de vernieuwing van de productielijnen geïnvesteerd.