Volkswagen e-load Up ‘zonder meer mogelijk’

Onlangs introduceerde Volkswagen de e-load Up als studiemodel van een elektrische bestelauto. Er zijn geen concrete productieplannen maar Pon zegt dat goed te weten is ‘dat productie bij voldoende interesse zonder meer mogelijk is’.

De e-load Up heeft de afmetingen van de e-Up die al leverbaar is, maar e-load staat iets hoger op de wielen en de ramen achter zijn geblindeerd. De techniek is verder identiek. Met volledig geladen lithium-ion accu’s (capaciteit 18,7 kWh) bedraagt de actieradius volgens de norm NEFZ zo’n 160 kilometer.  De e-load Up is een stadsbesteller met een bagageruimte van 1.400 liter (max laadvermogen 306 kg).

De e-load Up zou perfect bij het Nederlandse verkeersbeeld in grote steden passen, vindt importeur Pon. Maar op dit moment zijn er geen concrete productieplannen voor de e-load Up, maar ‘het is goed te weten dat dit bij voldoende interesse uit de markt zonder meer mogelijk is’. Mocht de auto in Nederland leverbaar worden, dan is dat op geel kenteken, dus wel bpm-plichtig.

 

Volkswagen e-load Up ‘zonder meer mogelijk’ - Automobielmanagement.nl

Volkswagen e-load Up ‘zonder meer mogelijk’

Onlangs introduceerde Volkswagen de e-load Up als studiemodel van een elektrische bestelauto. Er zijn geen concrete productieplannen maar Pon zegt dat goed te weten is ‘dat productie bij voldoende interesse zonder meer mogelijk is’.

De e-load Up heeft de afmetingen van de e-Up die al leverbaar is, maar e-load staat iets hoger op de wielen en de ramen achter zijn geblindeerd. De techniek is verder identiek. Met volledig geladen lithium-ion accu’s (capaciteit 18,7 kWh) bedraagt de actieradius volgens de norm NEFZ zo’n 160 kilometer.  De e-load Up is een stadsbesteller met een bagageruimte van 1.400 liter (max laadvermogen 306 kg).

De e-load Up zou perfect bij het Nederlandse verkeersbeeld in grote steden passen, vindt importeur Pon. Maar op dit moment zijn er geen concrete productieplannen voor de e-load Up, maar ‘het is goed te weten dat dit bij voldoende interesse uit de markt zonder meer mogelijk is’. Mocht de auto in Nederland leverbaar worden, dan is dat op geel kenteken, dus wel bpm-plichtig.