Ford introduceert Transit Minibus met 17 zitplaatsen

Ford heeft de grootste minibus uit zijn geschiedenis in Europa geïntroduceerd: de nieuwe Transit Minibus beschikt over maximaal 17+1 zitplaatsen.

Het assortiment omvat ook 14+1- en een 11+1-model en heeft vergeleken met de vorige generatie een brandstofverbruik dat zes procent lager ligt. De nieuwste 2.2-liter TDCi heeft in alle uitvoeringen een gemiddeld verbruik van 7,4 liter/100 km (196 g/km CO2). De motor is standaard uitgerust met startstop.

De hele achtercabine is bekleed met fraaie materialen en zijn de stoelen voorzien van een verstelbare rugleuning en armsteunen. Bovendien is er een onafhankelijk airconditioningsysteem met voor elke stoel een eigen ventilatieopening.  De Transit Minibus ook geavanceerde voorzieningen zoals Lane Keeping Alert met Driver Alert en het spraakgestuurde Ford SYNC met Emergency Assistance. Verder is de nieuwe Transit de eerste bedrijfswagen in Europa die is uitgerust met Curve Control. Dit is een door Ford ontwikkelde technologie die ervoor zorgt dat de auto langzamer gaat rijden wanneer een bocht te snel wordt genomen. De Transit Minibus is samen met de andere Transit-modellen ontwikkeld ‘om maximale kwaliteit en superieure prestaties te leveren’, zo meldt de fabrikant. De productie van de minibus zal plaatsvinden in de Ford-fabriek in Kocaeli (Turkije). Het 17+1 model heeft vijf stoelrijen in de achtercabine; de middelste twee stoelen van de 4-zits achterbank zijn uitneembaar om plaats te bieden aan een rolstoel of bagage. Nieuw zijn verder nog een extra brede schuifdeur aan de zijkant, die standaard is voorzien van een elektrisch bedienbare treeplank voor prettiger in- en uitstappen. Door de extra brede toegang via het zijportier is de nooduitgang aan de achterzijde niet langer nodig. Dit gaf de ingenieurs van Ford de ruimte om de achterste rij met een extra zitplaats uit te breiden. Door deze verandering kunnen klanten ook een trekhaak bestellen voor het vervoeren van extra bagage in een aanhanger.

De nieuwe Transit Minibus heeft, net als de andere Transits, 11 miljoen kilometers aan zware tests ondergaan in Europa en Noord-Amerika. Bovendien is de Transit 500 duizend kilometer lang getest door echte klanten. De Ford Transit minibus is in Nederland leverbaar als zeer complete Trend vanaf ruim 35 mille voor de L2H2-versie met 92 kW.  De duurste is de zeventienpersoons 460 L4H3 Euro VI met 114 kW voor veertig mille.  De prijzen zijn exclusief BTW en/of BPM, kosten rijklaar maken, recyclingbijdrage en leges.

 

Ford introduceert Transit Minibus met 17 zitplaatsen - Automobielmanagement.nl

Ford introduceert Transit Minibus met 17 zitplaatsen

Ford heeft de grootste minibus uit zijn geschiedenis in Europa geïntroduceerd: de nieuwe Transit Minibus beschikt over maximaal 17+1 zitplaatsen.

Het assortiment omvat ook 14+1- en een 11+1-model en heeft vergeleken met de vorige generatie een brandstofverbruik dat zes procent lager ligt. De nieuwste 2.2-liter TDCi heeft in alle uitvoeringen een gemiddeld verbruik van 7,4 liter/100 km (196 g/km CO2). De motor is standaard uitgerust met startstop.

De hele achtercabine is bekleed met fraaie materialen en zijn de stoelen voorzien van een verstelbare rugleuning en armsteunen. Bovendien is er een onafhankelijk airconditioningsysteem met voor elke stoel een eigen ventilatieopening.  De Transit Minibus ook geavanceerde voorzieningen zoals Lane Keeping Alert met Driver Alert en het spraakgestuurde Ford SYNC met Emergency Assistance. Verder is de nieuwe Transit de eerste bedrijfswagen in Europa die is uitgerust met Curve Control. Dit is een door Ford ontwikkelde technologie die ervoor zorgt dat de auto langzamer gaat rijden wanneer een bocht te snel wordt genomen. De Transit Minibus is samen met de andere Transit-modellen ontwikkeld ‘om maximale kwaliteit en superieure prestaties te leveren’, zo meldt de fabrikant. De productie van de minibus zal plaatsvinden in de Ford-fabriek in Kocaeli (Turkije). Het 17+1 model heeft vijf stoelrijen in de achtercabine; de middelste twee stoelen van de 4-zits achterbank zijn uitneembaar om plaats te bieden aan een rolstoel of bagage. Nieuw zijn verder nog een extra brede schuifdeur aan de zijkant, die standaard is voorzien van een elektrisch bedienbare treeplank voor prettiger in- en uitstappen. Door de extra brede toegang via het zijportier is de nooduitgang aan de achterzijde niet langer nodig. Dit gaf de ingenieurs van Ford de ruimte om de achterste rij met een extra zitplaats uit te breiden. Door deze verandering kunnen klanten ook een trekhaak bestellen voor het vervoeren van extra bagage in een aanhanger.

De nieuwe Transit Minibus heeft, net als de andere Transits, 11 miljoen kilometers aan zware tests ondergaan in Europa en Noord-Amerika. Bovendien is de Transit 500 duizend kilometer lang getest door echte klanten. De Ford Transit minibus is in Nederland leverbaar als zeer complete Trend vanaf ruim 35 mille voor de L2H2-versie met 92 kW.  De duurste is de zeventienpersoons 460 L4H3 Euro VI met 114 kW voor veertig mille.  De prijzen zijn exclusief BTW en/of BPM, kosten rijklaar maken, recyclingbijdrage en leges.